۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۰۹۳۴۸
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب:

بازخوانی دانشنامه شهدا نسل نو را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می کند

بازخوانی دانشنامه شهدا نسل نو را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می کند
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این که تجلیل و بازخوانی دانشنامه شهیدان نسل امروز را به دیروز گره می زند، گفت: باید خاطرات جانفشانی های شهدا به نسل جدید منتقل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حاشیه همایش ملی پرچم داران انقلاب و دفاع مقدس که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: عنصر فعالی که توانست انقلاب را به پیروزی برساند و آنرا از جریان و نهضت به تمدن و زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) برساند، خون شهیدان است.

وی به نقش تأثیرگذار شهدای انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف نظام اشاره کرد و گفت: حضور شهیدان با عنوان جانفشانان این مسیر همیشه راهگشا بوده و بحران ها را کنار زده و خواهند زد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر افزود: شهیدان چونان ستاره های آسمان همیشه شاهدان حرکت های ما در مسیر انقلاب هستند از این رو باید به گونه ای رفتار کنیم که شرمنده آنها نشویم.

استاد حوزه علمیه بر ضرورت برگزاری یادوره های شهدا تأکید کرد و گفت: جلسات و محافلی که به یاد شهیدان برگزار می شود قطعات تاریخ انقلاب اسلامی را یادآوری می کند و در زمینه های مختلف می تواند با انرژی که خداوند در خون شهید در هر عصری قرار داده است معنویت را به جامعه تزریق کند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: شهیدان کسانی بودند که از سرمایه خود گذشتند تا توحید و نظام هدفمند اسلامی را به کرسی عمل و شکوفایی برسانند.

وی با بیان این که تجلیل و بازخوانی دانشنامه شهیدان از جمله مواردی است که می تواند نسل امروز را به دیروز گره بزند، بیان کرد: باید سینه به سینه خاطرات رشادت ها، جانفشانی ها، از خودگذشتگی ها و ایثار شهیدان که از امتیازات اخلاقی ایشان است را یادآور شده و به نسل جدید منتقل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر این که شهدا مختص به یک جریان و یک گروه خاص نیستند، اظهار داشت: شهیدان متعلق به همه اسلام هستند و همانگونه که ما از دیروز اسلام در سرزمین وحی بهره مند می شویم امروز هم مسؤولان، جوانان و کادر مهندسی نظام می توانند از شهدای دیروز و امروز انقلاب اسلامی بهره ببرند و همیشه ایشان را ناظر بر اعمال خود بدانند.

استاد حوزه علمیه نقش حوزه علمیه در تقویت روحیه انقلابی در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: حوزه های علمیه که بیش از چهار هزار شهید و هزاران جانباز، مجروح و زندان رفته از آغاز انقلاب اسلامی دارد باید برای حفظ و حراست از حوزه انقلابی از حرکت های انقلابی و جانفشانی شهیدان بهره ببرد.

وی در پایان بیان کرد: حجره هایی که شهیدان ما در آنها تنفس می کردند و حیات علمی، سیاسی و اخلاقی آنها در آن حجره ها رقم خورده است باید به مرکزی برای الهام اهداف شهیدان به نسل های آینده تبدیل شود تا از این ارتباط و تعامل با روحانیت و اهداف شهیدان بتوانیم انقلاب اسلام را از آفات مصون بداریم./927/ج

عباس قاسم پور
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلاب انقلاب
Iran, Islamic Republic of
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
آیا مجمع نمایندگان طلاب درباره مساله تصویرسازی غلط از روحانیت چه اقدامی را کرده است؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
درباره دفاع مقدس مطالب آرشیوی و خبری تولید نمایید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
از مجمع نماینگان برای اتخاذ مواضع انقلابی و اصولی ممنونیم.
1
0