۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۰۹۳۵۱
امام جمعه نجف اشرف:

امام خمینی در تطبیق شریعت اسلامی به مبارزه با طاغوت پرداخت

امام خمینی در تطبیق شریعت اسلامی به مبارزه با طاغوت پرداخت
امام جمعه نجف اشرف خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در تطبیق شریعت اسلامی به مبارزه با طاغوت و ستمگران برخاست.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف در همایشی که به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه  حسن المجتبى (علیه السلام) نجف اشرف، با حضور نمایندگان مراجع تقلید، ائمه جمعه، سیاستمداران و شخصیت های مذهبی و اجتماعی برگزار شد، گفت: جریان های اسلامی مختلفی در طول تاریخ در مسیر تطبیق شریعت اسلامی با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کردند، اما امام خمینی (ره) توانست بر این مشکلات پیروز شود.

وی به ویژگی های نهضت امام خمینی (ره) اشاره کرد و بیان داشت: اعتماد به خداوند سبحان، تاکید بر هویت اسلامی به جای قومیت، توانایی اتحاد مردم ایران اعم از عرب، کرد، ترکمن، شیعه، سنی، مسلمان و مسیحی از طریق وحدت اسلامی و رهایی قومیت گرایی و تاکید بر هویت مذهبی در کنار وحدت اسلامی از ویژگی های نهضت امام خمینی (ره) است.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: امام خمینی (ره) همواره بر التزام به قانون و عدم کرنش در برابر دیکتاتور ها تاکید می کرد. امام با برگزاری یک انقلاب مسالمت آمیز توانست شاه را سرنگون کند. وی عصر کنونی را عصر مردم دانست زیرا آنان اکثریت هستند.

حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: مخفی نماند که امام بر حضور زن ها در میدان های –اجتماعی- با حجاب و عدم کنار گذاشتن آنان تاکید وافری داشت و اسلام حقیقی را بیان می کرد.

ارسال نظرات