۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۰۹۳۶۴
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند + فیلم

مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند + فیلم
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: حد کفافی که مدنظر اسلام است باید از سوی مسؤولان برای مردم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان که در استانداری همدان برگزار شد با اشاره به این که نگاه قران به حیات و ممات متفاوت از معنای عام آن است خاطر نشان کرد: نگاه قران به حیات و ممات نگاه مادی نیست.

وی افزود: خداوند در قران کریم انسان کافر را جز مردگان برشمرده است و در کنار آن خطاب به انسان ها فرموده است اگر می خواهید زنده بمانید باید شنونده موعظه باشید.

امام جمعه همدان قلب انسان را همانند آهن توصیف کرد و گفت: همان طور که برای جلوگیری از زنگ زدن آهن باید به آن ضد زنگ زد درمورد قلب نیز برای جلوگیری از زنگ زدن و تیره شدن آن انسان باید با پند و موعظه ارتباط قوی داشته باشد.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) با آن عظمت و علمی که در سینه خود داشت اما باز هم از برخی از سخنرانان و منبری های آن دوره درخواست می کرد تا ایشان را موعظه کنند چرا که اثر شنیدن را بسیار بالا می دانستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان دو کار را بسیار سخت عنوان کرد و اظهار داشت: داشتن ثروت و مسؤولیت از کارهای بسیار سختی است که برای افراد لغزندگی در این دنیا ایجاد می کند و دارای خطرات فراوان است.

وی ادامه داد: پاسخگو بودن در برابر این دو مورد در روز قیامت بسیار سنگین است البته همان اندازه که ثروت خطرناک است فقر نیز زیان آور و لغزنده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: جامعه اسلامی باید در جهت ایجاد شرایط زندگی در حد کفاف برای مردمش تلاش کند و آن را ایجاد کند اما متاسفانه امروز اکثریت مردم ما این شرایط را دارا نیستند.

وی نگاه اسلام به ثروت را در حد کفاف عنوان کرد و اظهار داشت: حد کفافی که برای مردم مد نظر اسلام است به اندازه یک خانه خوب، ماشین خوب و زندگی راحت است بنابراین در جهت رسیدن مردم به این سطح همه مسؤولان باید تمام تلاش خود را قرار دهند./979/پ310/ب1

تعداد بازدید : 7
هادی شاملو
ارسال نظرات