۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۰۹۳۷۳
مدیر مدرسه علمیه امام القائم مطرح کرد؛

تخریب بقیع سند مظلومیت شیعه و ننگی ابدی برای وهابیت

تخریب بقیع سند مظلومیت شیعه و ننگی ابدی برای وهابیت
حجت الاسلام بدری تخریب بقیع را سند مظلومیت شیعه و ننگی برای وهابیت دانست و جسارت به قبور اهل بیت(ع) را هدف شوم وهابیون در نابودی اسلام بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن تخریب حرم شریف ائمه بقیع به دست وهابیان آل سعود، گفت: اسلام در طول تاریخ با بدعت‌ها و بدعت‌گذاری‌های فراوانی روبرو بوده است.

وی افزود: عده ای نیز در این راستا با قدرت و نفوذی که داشتند برای نابودی اسلام ناب به تقویت عقاید و افکار باطل پرداختند و به قدرت بدعت گذاران افزودند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با اشاره به ماجرای محمد عبدالوهاب، ابراز کرد: محمد عبدالوهاب یک طلبه متعصب نادان بود، او با مطالعه کتاب های ابن تیمیه انحرافات فکری و اعتقادی خود را تقویت و به تاسیس فرقه وهابیت اقدام کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) یکی از اعتقادات باطل وهابیت را شرک دانستن زیارت قبور اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: وهابیون بر مبنای همین اندیشه سست و باطل اقدام به تخریب قبور و بارگاه مطهر اهل بقیع کردند تا به اعتقاد خودشان مظاهر شرک را نابود کنند.

وی ادامه داد: با این وجود مشاهده می شود که بزرگان اهل سنت و خلیفه آنان در مواجهه با مشکلات متوسل قبر مطهر رسول خدا(ص) می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با اشاره به اینکه در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) مطلبی که زیارت اهل قبور را شرک بدانند وجود ندارد، عنوان کرد: اگر شیعیان به زیارت قبور اهل بیت(ع) می روند به این معنا نیست که آنان را می پرستند و مشرک هستند بلکه شیعیان به منظور توسل و استعانت به آن بزرگان قبور مطهرشان را زیارت می کنند تا به وسیله این زیارت به درگاه الهی تقرب بجویند چرا که آنان مقربان قرب الهی هستند؛ تخریب بقیع سند مظلومیت شیعه و ننگی برای وهابیت بود.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) با اشاره به اینکه غیر از علمای وهابی تمامی مسلمانان اقدامات و جنایات داعش را محکوم می کنند، بیان داشت: جنایات داعش در تخریب اماکن مقدس و قتل عام شیعیان برگرفته از تفکر باطل وهابیت است.

وی با اشاره به اینکه شبهات وهابیت بسیار سست و بی اساس است و به راحتی می توان افکار آنان را با استدلال و منطق محکوم کرد، گفت: محکوم شدن نتیجه مناظراتی است که شیعیان و اهل سنت تا به امروز با آنان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری خاطرنشان کرد: آمریکا با دامن زدن به عقاید وهابیت داعش را بوجود آورد تا بتواند از این طریق اهداف شوم خود را در نابودی اسلام دنبال کند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات