۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۰۹۳۹۵
رییس مرکز فقهی جوادالائمه:

مبلغان برای موفقیت نیاز به همراهی خانواده خود دارند

مبلغان برای موفقیت نیاز به همراهی خانواده خود دارند
حجت الاسلام تقوی گفت: هر شخصیتی که بخواهد در جهت معارف دینی قدم بردارد، موفقیتش بدون همراهی و محبت خانواده غیر ممکن است.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جوادالائمه(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در آموزه های اسلامی، اظهار کرد: نگاه معارف و آموزه های دینی به خانواده نگاهی است عمیق و ژرف؛ به گونه ای که شاید هیچ مکتبی به اندازه مذهب تشیع به سبک زندگی اسلامی و خانواده بها نداده است.

وی افزود: پس از آن که خداوند آدم و حوا را خلق کرد، خطاب به آنان فرمود «یا ادم اسکن انت و زوجک الجنه» یعنی به هیچ یک از آن ها به تنهایی نفرمود که در بهشت سکونت و آرامش داشته باشند؛ بلکه هر دو ایشان را مورد خطاب قرار داد.

رییس مرکز فقهی جوادالائمه(ع) تصریح کرد: در طول تاریخ زنان بزرگواری در کنار انبیا قرار گرفتند و نقش بزرگی را در موفقیت انبیا و رسالت ایشان ایفا کردند که اگر این شیرزنان نبودند، قطعا اینچنین موفقیت هایی برای آن اولیای الهی شکل نمی گرفت و تاریخ نگارش آن را به ثبت نمی آورد.

حجت الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: شخصیت هایی مثل هاجر در کنار حضرت ابراهیم(ع)، سیل غم ها و مصایب را تحمل کردند تا پیامبران الهی در رسالت شان دچار وقفه و مشکل نشوند. ماندن در بیابان منا و سرزمین صفا و مروه در کنار زمینی که امروز به عنوان مکه و خانه کعبه شناخته می شود؛ حضور شخصیتی در کنار حضرت موسی(ع) به مثابه مادری بزرگوار، صبور، پرحوصله و فداکار و نیز حضور مادری در کنار حضرت عیسی به نام مریم(س)؛ همه اینها بیانگر اهمیت نقش خانواده و زن در زندگی مردان موفق عالم هستی است.

وی افزود: قطعا تاریخ نمی تواند نقش عظیم حضرت خدیجه(س) را در پیاده کردن احکام الهی در رسالت نبوی و در انقلاب پیامبر گرامی اسلام در دوران جهل و نفاق انکار کند. تفکر، ثروت، صبر، شوهر دوستی و وفاداری ایشان نسبت به همسرشان باعث شد که پیامبر اکرم(ص) نقش عظیمی را در عالم خلقت ایفا کنند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: در همین زمینه نقش دختر بزرگوار پیامبر(ص) حضرت فاطمه(س) را هم در زندگی خود پیامبر(ص) و هم در زندگی امیرمؤمنان(ع) نمی توان انکار کرد. اگر شخصیتی مانند ایشان حضور نداشتند، موفقیت هایی که برای اسلام به وجود آمد، سخت و دشوار و حتی شاید غیر ممکن بود. در نتیجه در طول تاریخ ما این عرصه گاه حضور زنان را به عنوان خانواده احساس می کنیم.

رییس مرکز فقهی جوادالائمه(ع) تأکید کرد: مراجع بزرگ تقلید، علمای بزرگ و شخصیت هایی که توانستند در تاریخ تشیع نقش آفرینی کنند، یا خودشان به نوعی از خانواده شان تجلیل کردند و موفقیت شان را مدیون آن ها دانستند و یا دیگران بعدها گفتند که نقش آفرینی خاندان شان در موفقیت آن ها قابل توجه بوده است.

وی یادآور شد: در جامعه امروزی نیز همانطور که بارها در بیانات رهبر معظم انقلاب بیان شده است، نقش خانواده نقش سنگینی است و طلبه، عالم، نویسنده، گوینده، استاد و هر شخصیتی که بخواهد در جهت معارف دینی قدم بردارد، موفقیتش بدون همراهی و محبت خانواده غیر ممکن است.

رییس مرکز فقهی جوادالأئمه(ع) تصریح کرد: اگر یک روحانی به عنوان کسی که معتقد است در جهت معارف دینی قدم برمی دارد، بتواند خانواده خودش را بسازد و به عنوان الگو به جامعه اسلامی ارائه دهد، بهترین تبلیغ را در مسیر دین انجام داده است. اگر کسی نتواند در زندگی شخصی خودش اخلاق اسلامی را پیاده کند، چگونه می تواند مبلغ دین باشد؟/861/ت302/ب1

ارسال نظرات