۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۰۹۳۹۷

مدیرکل نظارت و بازرسی جامعه المصطفی تغییر کرد

مدیرکل نظارت و بازرسی جامعه المصطفی تغییر کرد
آیین تودیع و معارفه مدیرکل نظارت و بازرسی جامعه المصطفی با حضور جانشین ریاست المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیین تودیع و معارفه مدیرکل نظارت و بازرسی جامعه المصطفی با حضور حجت الاسلام خالق پور جانشین ریاست المصطفی برگزار شد.

 حجت‌الاسلام  خالق‌پور در آغاز این آیین بیان کرد: مجموعه‌های صیانتی، مقام تنزیهی دارند و کارشان منزه کردن المصطفی از عوامل سستی و غفلت است.

جانشین ریاست المصطفی، با بیان این که کسی که در این مقام مشغول به کار می‌شود، باید دلداده ولایت فقیه باشد، اظهار داشت: «حجت‌الاسلام والمسلمین امیرانصاری» نیز از این نظر و نیز دقت نظر، سطح علمی و معیارهای لازم برای تصدی‌گری در این مسئولیت، توانایی‌های مقبول دارد.

وی گفت: مجموعه بررسی، گزینش و بازرسی، در مسیر صیانت از مجموعه مقدس جامعه‌‌‌المصطفی ایفای نقش می‌کند. نظارت و بازرسی باید رصدکننده خوبی باشد. در این مسئولیت، لازم است خوب تشخیص دهد و مسیر درمان را خوب بپیماید.

جانشین ریاست المصطفی، در ادامه، لازمه نظارت را حضور در عمق کار جامعه‌‌المصطفی دانست و خاطرنشان ساخت: در بین همه مجموعه‌ها، نظارت و بازرسی باید بیشتر مورد علاقه بدنه جامعه‌‌المصطفی باشد، زیرا اشکالات را یادآوری می‌نماید و این، براساس روایات، ویژگی بهترین دوست است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور افزود: شیوه مشی نظارت و بازرسی با بخش‌های مختلف جامعه‌المصطفی باید به گونه‌ای باشد که منشأ خیر گردد. خدا را شاکریم که تاکنون نیز بر همین منوال طی مسیر شده است.

وی با برشمردن ارکان صیانتی بیان کرد: این مراسم، جلسه تکریم «حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی» بابت مسئولیتش در بخش نظارت و خیرمقدم به حجت‌الاسلام والمسلمین امیرانصاری بابت مسئولیت جدید است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی با بیان این که همه ما مأمور به انجام وظیفه هستیم، اظهار امیدواری کرد که همه المصطفائیان بتوانند وظایف خود را به خوبی تشخیص دهند و در انجام آن موفق باشند.

وی گفت: آنچه تاکنون انجام شده، به همت دوستانی بوده است که در بخش‌های مختلف مجموعه نظارت و بازرسی در خدمتشان بودیم.

مدیرکل پیشین نظارت و بازرسی ادامه داد: در بخش نظارت و بازرسی، همواره، با امر بین‌الامرین روبه‌رو بوده‌ایم؛ از سویی، شخصیت افراد مطرح بوده است و از سوی دیگر، اهمیت شأن و جایگاه جامعه‌المصطفی خودنمایی می‌کرد. در این میان، نوع تصمیم‌گیری و انتخاب شیوه بررسی و اصلاح، مشکل بود. با این حال، سیاست اصلی ما این بوده است که رضایت خداوند را در نظر بگیریم و برای عملکردمان حجت‌ شرعی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی اظهار داشت: مشی ما، حفظ شخصیت افراد با رعایت مسائل سازمانی و استفاده از ابزاری مانند تذکر بوده است.

وی تصریح کرد: کار نظارت و بازرسی، از سویی، قضاوت درباره افراد، در عین رعایت شخصیت آنان است و از سوی دیگر، صیانت از اهداف و اولویت‌های مجموعه است. مهم، انجام وظیفه است که کوشیده‌ایم در این باب، عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیرانصاری نیز تصریح کرد: در چنین مجموعه‌هایی که در حقیقت، متعلق به امام زمان(عج) است، زحماتی که کشیده می‌شود، ان‌شاءالله موجب رضایت حضرت(عج) باشد.

وی با بیان این که امروز قم، زبان دنیای اسلامی است، ابراز نمود: امروز، جامعه‌المصطفی نقطه امید مسلمانان جهان و حتی گروه عظیمی از غیرمسلمانان حقیقت‌جوست.

مدیرکل جدید نظارت و بازرسی، در ادامه، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم از تجربیات گذشته در این عرصه بهره ببریم تا موجب بالندگی روز‌افزون جامعه‌‌‌المصطفی گردد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، ضمن تشکر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی در مسئولیت اداره‌کل نظارت و بازرسی، حکم مدیرکلی حجت‌الاسلام والمسلمین امیرانصاری اعطا شد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات