۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۰۹۳۹۹
کارشناس رسانه ملی:

حکومت اسلامی باید برای سعادت مردم تلاش کند

حکومت اسلامی باید برای سعادت مردم تلاش کند
حجت الاسلام لقمانی گفت: این سخن که «حکومت نباید برای بردن مردم به بهشت تلاش کند» توسط کاخ سفید بسته بندی می شود و برخی برای کسب رأی آن را به زبان جاری می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌ حجت الاسلام احمد لقمانی ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به ایراد سخنرانی پیرامون سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: اگر انسان در زندگی بین عقل و احساس تعادل برقرار نکند، سقوط او قطعی خواهد بود. کسانی که فقط عاقلانه زندگی می کنند، به پیشامدهای زندگی به عنوان فکاهی نگاه می کنند و کسانی که هیجانی زندگی می کنند، آن را تراژدی می بینند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: اگر امروز جلو اشتباهات خود را در زندگی نگیریم، فردا اشتباهات جلو ما را خواهد گرفت. علت سفارشی که در دین اسلام به مسأله توبه شده است، بازگشت از همین اشتباهات است.

وی خاطرنشان کرد: آن کسی که چند صد میلیارد اختلاس کرده، چهره ای دارد که اگر وارد یک مسجد شود، بسیاری از ما ممکن است نمازمان را به او اقتدا کنیم. پس فرقی ندارد انسان چه چهره و چه جایگاهی دارد؛ همه ممکن است اشتباه کنند و به همین دلیل همه ما نیازمند مراقبت از خود هستیم.

حجت الاسلام لقمانی تصریح کرد: اولین عامل اشتباه در زندگی بی خبری و بی خردی است. اگر هر شخص در روز چند دقیقه برای افزایش آگاهی خود تلاش کند، جاهلانه از دنیا نخواهد رفت. این مسأله ربطی به مدرک تحصیلی و لباس و جایگاه اجتماعی ندارد و هر کسی درک بالاتری داشته باشد، فاصله اش از جهل بیشتر خواهد بود.

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند «به خدا پناه می برم از گروهی که جاهلانه زندگی می کنند. جاهل کسی است که قدر خودش را نمی داند، در کارش سرگردان است، از نصیحت روی گردان است، در معصیت پروردگار از نفس خود پیروی می کند و همواره حیران است.»

وی افزود: عمر سرمایه انسان است و اگر قدر آن را ندانیم، پشیمان خواهیم شد. امیرمؤمنان(ع) در روایت دیگری بهای بدن انسان را بهشت دانسته اند و قطعا بهای روح انسان بیش از آن خواهد بود. انسان باید مراقب قله وجود خود باشد و بداند قله ای که یک بار فتح شو، تفریح گاه عمومی خواهد شد.

حجت الاسلام لقمانی یادآور شد: امام راحل در سن هشتاد سالگی بودند که یک دختر هشت ساله برای ایشان نامه نوشت و گفت «من می خواستم شما را نصیحت کنم اما دیدم بچه ها بزرگان را نصیحت نمی کنند.» امام زیر نامه او نوشته بودند «دختر عزیزم ای کاش پدر پیرت را نصیحت کرده بودی؛ چون همه ما نیاز به نصیحت داریم.»

کارشناس مذهبی رسانه ملی اظهار کرد: امروز برخی با شیطنت اعلام می کنند «مردم ما نیاز به قیم ندارند و حکومت نباید برای بردن مردم به بهشت تلاش کند.» این سخنان توسط کاخ سفید بسته بندی می شود و برخی برای کسب رأی آن را به زبان جاری می کنند. مگر می شود حکومت دینی برای نجات کسی که می خواهد به خودش آسیب برساند، تلاشی انجام ندهد؟/861/پ202/ب1

ارسال نظرات