۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۰۹۴۱۰
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطرح کرد؛

دولت با همکاری فروشگاه های زنجیره ای، به توزیع کالاهای اساسی نظم دهد

دولت با همکاری فروشگاه های زنجیره ای، به توزیع کالاهای اساسی نظم دهد
آیت الله طباطبایی نژاد با انتقاد از ضعف دولت در توزیع کالاهای اساسی گفت: دولت با همکاری فروشگاه های زنجیره ای، به روند توزیع کالاهای اساسی در کشور نظم بدهد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان اصفهان با اشاره به ضعف های موجود در توزیع کالاهای اساسی در کشور  اظهار داشت: برخی از مدیران دولتی به ناتوانی و ضعف خود در توزیع کالاهای اسیاسی در میان مردم اذعان دارند و می دانند که با این نظام توزیع که در آن بستر فساد و سوء استفاده وجود دارد، مردم رضایت ندارند.

وی افزود: دولت می تواند با همکاری فروشگاه های زنجیره ای همچون فروشگاه رفاه، روند توزیع کالاهای اساسی در کشور را نظم بدهد و بر این توزیع، نظارت دقیق داشته باشد تا کالاها بدون واسطه به دست مردم برسد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه فروشگاه رفاه خدمات خوبی را به مردم ارائه می کند، تصریح کرد: فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای باید بتوانند این فرهنگ را ایجاد کنند که فقط درصدی قانونی و مقبول را به عنوان سود کالا دریافت کنند یعنی اگر جنسی را به قیمت پایینی خرید کردند و فردا قیمت آن جنس افزایش پیدا کرد، این فروشگاه ها فقط درصد سود قانونی و شرعی را بر روی جنس بکشند نه اینکه کالا را به قیمت روز که قیمت کاذبی است، به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه با این عملکرد، اطمینان مردم به این فروشگاه ها افزایش پیدا می کند، افزود: البته نقص کار این است که ممکن است مردم در مواقع بحرانی، به دلیل پایین بودن قیمت ها، صف بایستند و مشکلاتی ایجاد شود که این موضوع باید ساماندهی شود، متأسفانه اگر کالایی افزایش قیمت پیدا کند بعضی از مردم برای آن صف می کشند.

فرشید گلزاده در این دیدار با بیان اینکه در استان اصفهان 20 فروشگاه رفاه، فعال و در حال خدمت رسانی به مردم است، گفت: از سال 1375 نخستین فروشگاه رفاه در کشور افتتاح شد، این فروشگاه، نخستین فروشگاه زنجیره ای در کشور است که به صورت نیمه دولتی فعالیت دارد.

وی با اشاره به 20 هزار تنوع کالایی موجود در فروشگاه های رفاه عنوان کرد: حمایت از کالای ایرانی همواره اولویت فروشگاه رفاه به شمار می رود و تخفیفات خوبی از 5 تا 50 درصد بر روی کالاها برای مردم در نظر گرفته شده است. 

مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه یادآور شد: ارائه سبد خانوار و کالاهای تنظیم بازار توسط این فروشگاه در سراسر کشور انجام می شود و کارت هایی برای حمایت از افراد کم درآمد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) صادر می شود، همچنین سبد کالا برای حمایت از مردم سیل زده و زلزله زده در مواقع بحرانی توسط استان ها تکمیل و به مناطق بحرانی ارسال می شود.

وی با انتقاد از برخی مدیران دولتی نسبت به حمایت نکردن از فروشگاه های رفاه گفت: متأسفانه با وجود اینکه فروشگاه رفاه یک فروشگاه داخلی است و خدمت رسانی آن به مردم مشخص است، برخی از مدیران، با مجموعه رفاه همکاری نمی کنند و از سرمایه گذاران خارجی حمایت دارند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
احسنت
1
0