۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۰۹۴۱۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
حضور ۵۷۰۰ دانش آموز و معلم شیروانی در طرح ملی حفظ قرآن کریم و ارسال یک میلیارد تومان کمک مردمی از خراسان شمالی برای سیل زدگان عناوین اخبار این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: پنج هزارو ۷۰۰ دانش آموز و همکار فرهنگی شهرستان شیروان در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم شرکت کردند.

سعید رحمانی فضلی، امروز در آئین تجلیل از حدود 120 حافظ جزء 30 قرآن کریم که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در ماه نزول و بهار قرآن در محفل قرآنی دانش آموزانی که توانسته اند کلام وحی را در سینه های خود بسپارند تا راه روشنی برای خود و آیندگان باشند، حضور داریم.

مدیر آموزش و پرورش شیروان، افزود: افتخاری بالاتر از این نیست که دانش آموزان و آینده سازان کشور ما پیام قرآن و کلام وحی را در دل های خود دارند و آن را به دیگران هدیه می کنند.

ارسال یک میلیارد تومان کمک مردمی از خراسان شمالی برای سیل‌زدگان

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به بارگیری کمک های مردم استان برای مناطق سیل زده گفت: این کمک های برای استان های خراسان شمالی و گلستان ارسال می شود.

محمد رحمتی با اشاره به جمع‌بندی و ارسال کمک‌های مردم خیر و نوع‌دوست خراسان شمالی برای سیل‌زدگان کشور اظهار کرد: این کمک‌ها در دو بخش نقدی و غیر نقدی به‌دست سیل‌زدگان هدف خیران می‌رسد.

وی با تشریح میزان کمک‌های اهدایی مردم گفت: چهارمین مرحله ارسال کمک‌های مردم خراسان شمالی به مناطق سیل‌زده در حال انجام بوده که درمجموع بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و قریب به ۶۰۰ میلیون تومان کالا و تجهیزات برای مناطق سیل‌زده گلستان و خراسان شمالی ارسال می‌شود.

خراسان شمالی ۲۳ هزار مترمربع فضای آموزشی کم دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: برای رسیدن به متوسط کشوری سرانه فضای آموزشی، باید ۲۳ هزار مترمربع فضا به مدارس استان افزوده شود.

امین فلاح اظهار داشت: اکنون سرانه فضای آموزشی استان ۵.۰۶ مترمربع است اما در کشور به ازای هر دانش آموز به طور میانگین ۵.۲۱ مترمربع فضا ایجاد شده است.

وی افزود: بر این اساس هر دانش آموز خراسان شمالی ۱۵ صدم مترمربع فضا کم دارد و در مجموع برای رسیدن به متوسط کشوری، باید ۲۳ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت استاندارد برای هر دانش آموز باید ۸.۴ مترمربع فضای آموزشی ایجاد شود که متوسط کشوری هم از این رقم پایین‌تر است.

نمایشگاه ملی صنایع دستی عشایر در اسفراین برپا می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته صنایع دستی، نمایشگاه عرضه صنایع دستی عشایر کشور در شهر تاریخی بلقیس اسفراین برپا می‌شود.

علی عابدی اظهار داشت: این نمایشگاه ۲۳ و ۲۴ خردادماه در حاشیه همایش ملی عشایر با حضور عشایر ۱۵ استان در ارگ تاریخی بلقیس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی عشایر با محوریت معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، تولیدات و ظرفیت‌های گردشگری این قشر در محل یاد شده، افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی فرصتی برای ارائه توانمندی‌های عشایر در این حوزه است.

همایش ملی عشایر ۲۳ و ۲۴ خرداد با حضور استان های عشایری کشور و مسئولان ارشد کشوری در اسفراین برگزار می‌شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات