۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۰۹۴۱۷
حجت الاسلام موسوی لارگانی در گفت‌وگو با رسا:

طلاب جوان در پاسخگویی به نیازها و شبهات جامعه کوشا باشند

طلاب جوان در پاسخگویی به نیازها و شبهات جامعه کوشا باشند
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مجهز شدن طلاب به علوم حوزوی و علوم روز، بر لزوم همت بیشتر طلاب جوان برای پاسخگویی به نیازها و شبهات جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص نوع فعالیت طلاب در فصل تابستان، بیان داشت: طلاب جوان حوزه‌های علمیه به طور معمول چیزی به عنوان تعطیلات مرسوم تابستانی ندارند.

وی ادامه داد: در شهر قم به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان مدارس علمیه برای دوماه تعطیل می‌شوند، اما در همین ایام تعطیل طلاب جوان با شرکت در کلاس‌های خصوصی از محضر اساتید مختلفی بهره گرفته و علوم مختلف دینی را به صورت فوق برنامه کسب می‌کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مدارس علمیه شهرهای مختلف کشور در ایام تابستان، ابراز داشت: بیشتر مدارس علمیه کشور در فصل تابستان فعال هستند و طلاب جوانی که عمدتا در سطوح پایین تحصیلی قرار دارند در این مدارس در محضر اساتید خود کسب علم می‌کنند.

وی یادآور شد: برای مثال در شهر تهران بسیاری از مدارس علمیه برای تابستان سال جاری از هم اکنون درحال برنامه‌ریزی جهت برگزاری کلاس هستند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: بنده معتقد هستم کار طلبه جوان در روزگار کنونی بسیار سخت است. امروز یک جوان حوزوی علاوه بر کسب علوم دینی باید علوم روز را نیز بیاموزد تا در فضای دنیای مدرن بتواند به فراخور مواجهه با مسائل مختلف، به سوالات و شبهات مطرح شده پاسخ دهد.

وی ادامه داد: امروز طلاب جوان در فعالیت‌هایی شرکت می‌کنند که متاسفانه دیده نمی‌شود. برای مثال شرکت جوانان حوزوی در رویدادهای مختلف کشور از جمله سیل اخیر از مواردی بود که باید به آن بیشتر پرداخته می‌شد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی در پایان گفت: فعالیت یک طلبه به هیچ عنوان محدود به فضای داخلی مدرسه علمیه نمی‌شود و این طلاب در فعالیت‌های مختلفی همچون اردو‌های جهادی و سازندگی حضور مستمر و فعال دارند. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات