۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۶۰۹۴۵۳
رییس بسیج جامعه زنان کشور مطرح کرد؛

نقش آموزش های تربیت دینی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی

نقش آموزش های تربیت دینی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی
اصلانی گفت: نظام سلطه با ساخت برنامه‌های غیر اخلاقی و پمپاژ رفتارهای هنجار شکن و حیازدا به دنبال بی هویت ساختن نسل جوان و ایجاد انحرافات اجتماعی در جوامع اسلامی است.

مینو اصلانی رییس بسیج جامعه زنان کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بدحجابی و بی عفتی را مصداق ولنگاری فرهنگی دانست و گفت: جوامع بشری هنجارهای اخلاقی، اجتماعی و دینی مختص به خود را دارند که اگر هر کدام از آنها نادیده گرفته شود، بستری برای رشد ناهنجاری‌ها به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه احساس هویت یکی از هنجارهای اصلی در اجتماع است، ادامه داد: اگر هویت نسلی به خطر بیفتد قطعا مسیری برای بروز ناهنجاری‌ها و رشد آسیب‌های اجتماعی باز می‌شود.

اصلانی با اشاره به برنامه‌ریزی صهیونیسم جهانی به سرکردگی آمریکا در راستای ایجاد بحران هویت در بین ملتها، عنوان کرد: نظام سلطه که در راس آنها آمریکا و صهیونیسم قرار دارد، سعی دارند با ایجاد بحران هویت در میان ملتها خواسته‌های غیر عقلانی و غیر فطری خود را بر دنیا حاکم کنند.

رییس بسیج جامعه زنان کشور ابراز کرد: بدحجابی و بی‌حجابی از جمله ناهنجاری‌هایی است که جامعه را با بحران هویت روبرو می کند.

وی با تاکید بر اینکه تقویت روحیه هنجارشکنی در میان نسلها و ملتها، ابزار دیگر صهیونیسم است، گفت: صهیونیسم جهانی از مسیر ترویج مخالفت‌های مدنی و هنجارشکنی‌های اجتماعی اهداف خود را دنبال می‌کند، که این مسأله نیز به ترویج بدحجابی، بدپوششی و مقابله با سایر ارزش‌های اخلاقی و معنوی در جامعه منجر می‌شود.

اصلانی با اشاره به اینکه جوامع اسلامی به ویژه ایران هنجارهای اخلاقی و معنوی خاص خود را دارند، عنوان کرد: اساسا ملت ایران برای ظهور و بروز هنجارهای اخلاقی و معنوی در جامعه انقلاب کردند تا ارزش های الهی در کشور حاکم شود؛ بنابراین ارزش های الهی از جمله هنجارهای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

رییس بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: امروز شبکه های حیازدا و شبکه های ماهواره‌ای با برنامه ریزی‌های گسترده به منظور پمپاژ هنجار شکنی از جمله مد، پوشش، رفتار و برقراری ارتباطات نامشروع، تلاش در هنجار زدایی اخلاقی و معنوی در جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی افزود: آنان با این اقدام بستری را در جامعه ایجاد می کنند تا با هنجار شکنی و مخالفت با هنجارهای ارزشی جوانان را دچار بحران هویت و جامعه را گرفتار انحرافات اجتماعی کنند.

اصلانی یکی دیگر از دلایل ولنگاری فرهنگی را مربوط به مباحث دینی دانست و ابراز کرد: امروز از جمله خلأهایی که در جامعه وجود دارد مربوط به اطلاعات دینی و شرعی افراد جامعه می شود که بسیار کم است.

رییس بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: بیشتر جوانان، نوجوانان و کودکان دانشگاهی و محصل تحت آموزش دستگاه‌هایی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم و وزارت بهداشت قرار دارند بنابراین این دستگاه باید مروج و انتقال دهنده هنجارهای اخلاقی و ارزش های دینی باشند.

وی افزود: متاسفانه امروز می بینیم در سیر آموزشی به مسائل تربیتی و اخلاقی کمتر توجه می شود و صرفا به مباحث آموزشی پرداخته شده است، آن هم آموزش هایی که زمینه های آن بدون تغییر از غرب به ویژه در سطح دانشگاهی به عینه مشاهده می شود؛ با این اوصاف اطلاعات دینی جامعه به ویژه نسل جوان روز به روز تنزل می یابد.

اصلانی عدم اطلاع از عواقب رفتارهای غیر اخلاقی را از دیگر بسترهای ایجاد هنجارشکنی در جامعه برشمرد و گفت: اگر اسلام و قرآن کریم به مباحث اخلاقی توصیه می کنند و تاکید به پوشش اسلامی دارند به خاطر آن است که این مباحث به صورت مستقیم در رفتارهای اجتماعی تاثیر دارد و در سالم ماندن و پویایی جامعه موثر است.

رییس بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: بنابراین به هر میزان مساله عفاف و حجاب در کشور رعایت شود به همان مقدار پویایی، نشاط معنوی و خلاقیت جامعه افزایش می یابد، از این رو بی اطلاعی از مسائل شرعی و دینی به رفتارهای غیر اخلاقی و غیر عفیفانه دامن می زند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحران هویت، هنجارشکنی های اجتماعی و بی اطلاعی از مسائل حوزه دین، اخلاق و معنویت بستر ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی را در جامعه به وجود می آورد./813/ت301/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات