۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۰۹۴۵۵

برگزاری سی امین سالگرد ارتحال امام (ره) در لاهه هلند

برگزاری سی امین سالگرد ارتحال امام (ره) در لاهه هلند
سفیر ایران در سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در هلند تصریح کرد: پیروان امام در سراسر جهان اجازه نخواهند داد عزت مسلمانان پایمال شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران و مجمع اهل بیت هلند و مرکز ثقلین با حضور چند صد تن از شیفتگان امام راحل و علاقمندان جمهوری اسلامی از ملیت‌های مختلف، در شهر لاهه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور هیأتی از مجلس شورای اسلامی ایران برگزار شد، سفرای ایران و عراق، نماینده مجلس شورای اسلامی و دو تن از روحانیون مقیم هلند به زبا‌ن‌های فارسی، عربی و ترکی در تجلیل از مقام و منزلت امام خمینی (ره) به سخنرانی پرداختند.

«علیرضا کاظمی ابدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت:  جاذبه‌ و انقلابی که امام خمینی در دل‌های مردم ایجاد کرد، حاصل اخلاص، مراقبت، خودسازی و جهاد اکبر ایشان بود که از امام، شخصیتی الهی ساخت و امروز بعد از 30 سال از ارتحال ایشان، هنوز بالنده است.
سفیر کشورمان اضافه کرد: امام خمینی راه قیام و ایستادگی‌ در برابر ظلم را انتخاب کرد و پرچم حق را در برابر ظالمان و مستکبران جهان برافراشت؛ تا جایی که امروزه در سراسر جهان از جمله در هلند شاهد برپایی راهپیمایی شکوهمند و باصلابت در روز جهانی قدس هستیم.

کاظمی ابدی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امام به مسلمانان عزت بخشید و دفاع از فلسطین، در راستای دفاع از عزت مسلمین است. دشمنان هنوز به عزت اسلام‌ چشم طمع دارند و با نام معامله قرن، درصدد نابودی آرمان بزرگ فلسطین هستند و متأسفانه برخی از حکام کشورهای اسلامی نیز با آنان همراهی می‌کنند. ولی پیروان امام خمینی در سراسر جهان اجازه نخواهند داد عزت مسلمانان پایمال شود.

«هشام العلوی» سفیر عراق در هلند نیز در سخنانی اظهار داشت: پیام کلیدی امام خمینی، عبارت بود از توحید، اخلاص و ادای تکلیف و موفقیت‌های جمهوری اسلامی در اثر نفس ربانی این عالم مجاهد حاصل شد.  
وی در توصیف امام راحل گفت: او یک عالم جامع الاطراف بود که هم به علوم قران و اهل بیت علیهم السلام مسلط بود و هم رابطه و علاقه دو طرفه با مردم داشت، از یک سو بر تزکیه نفس تأکید می‌کرد و از سوی دیگر اهتمام خاص به مستضعفان در همه نقاط جهان و به ویژه به موضوع فلسطین داشت.
هشام العلوی افزود: جمهوری اسلامی ایران توانسته است در مسیر طولانی 40 ساله با وجود انواع دشمنی‌ها و فشارها، در مسیر اقامه مردم سالاری دینی، اقامه حق و عدالت اجتماعی، جنبش و پیشرفت علمی و تحقق عزت موفق شود که همه اینها نتیجه نهضت و مکتب فکری امام خمینی است.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و‌خاطره امام و‌ شهدا، اظهار داشت: ثمره توجه امام به محرومان و‌ مستضعفان، امروزه در مقابله ایران با تروریسم در عراق و سوریه و شتافتن در کمک به مردم سنی، شیعه، ایزدی و مسیحی نمایان شده است. امام خمینی آرمان فلسطین را زنده کرد و فریاد مبارزه با رژیم صهیونیستی را سر داد و امروز فلسطین زنده است، چون انقلاب امام زنده است.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی پس از ارتحال امام نیز تحت رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای، علیرغم همه مشکلاتی که آمریکای جنایتکار برای ما به وجود آورده، از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و ما به این حمایت افتخار می‌کنیم.
امیرآبادی افزود: امام از هیچ‌کس جز خدا هراسی نداشت و این رمز پیروزی امام در مقابل مستکبرین بود. ملت ایران حامی صلح و آرامش در منطقه و‌ جهان است، ولی مطمئن باشید با قدرتی که دستاورد جوانان همین مملکت است، دست هر ‌متجاوزی را قطع خواهد کرد.

در این مراسم همچنین کلیپ‌هایی درباره شخصیت و زندگی حضرت امام به نمایش درآمد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات