۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۰۹۴۶۷
تشکیلات خودگران فلسطین:

در کنفرانس بحرین شرکت نمی‌کنیم

در کنفرانس بحرین شرکت نمی‌کنیم
سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان این‌که کنفرانس اقتصادی بحرین با موضوع «معامله قرن» نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود و فلسطینیان در آن هرگز مشارکت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «ابراهیم ملحم» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین»، موافقت مقامات تونس با سفر صهیونیست‌ها به این کشور را محکوم کرد و از مسئولان عربی خواست به احترام مبارزان فلسطینی، این اقدام تونسی را محکوم کنند.

ملحم همچنین از کشورهای عربی خواست تا زمانی‌که اسرائیل حقوق فلسطینیان را به رسمیت نمی‌شناسد، عادی‌سازی با این رژیم را رد کنند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در اشاره به «کارگاه اقتصادی بحرین» با موضوع طرح ضد فلسطینی «معامله قرن»، تا زمانی‌که تحت نظارت سازمان ملل برگزار نشود، نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود و «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا تلاش می‌کند فقط از طریق آن، عکس یادگاری بگیرد.

وی اظهار داشت، هر آنچه که دولت ترامپ درباره امتیازدهی‌ها به فلسطینیان سخن می‌گوید توهم فلسطین اشغالی است.

ابراهیم ملحم بار دیگر تأکید کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین در هیچ‌گونه کنفرانسی، که مساله فلسطین را هدف بگیرد مشارکت نخواهد کرد و فلسطینیان هرگز حقوق‌شان را با پول معامله نمی‌کنند.

وی متذکر شد، هرگونه عدول از قطعنامه‌های سازمان ملل درباره حقوق فلسطینیان با محکومیت مواجه خواهد شد.

این مقام فلسطینی همچنین به اظهارات سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اشاره کرد و گفت که او با این اظهارات نیات پنهان واشنگتن درباره «معامله قرن» را فاش کرد.

«دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی، روز جمعه در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد، بعید نیست اسرائیل مناطق کرانه باختری را که فلسطینی‌ها می‌خواهند در آنجا کشور مستقل تشکیل دهند به اراضی خود ملحق کند./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات