۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۰۹۴۸۵

حمایت غیرمستقیم سازمان ملل از داعش در افعانستان

حمایت غیرمستقیم سازمان ملل از داعش در افعانستان
طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل با ارائه گزارش مبهم از کشتار عمدی غیرنظامیان تلاش می‌کند که تلفات وارده از سوداعش را به طالبان نسبت دهد.

به  گزارش خبرگزاری رسا، دفتر نمایندگی ویژه سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما در گزارشی تصریح کرد که مخالفان مسلح دولت در جریان ماه مبارک رمضان غیرنظامیان افغان را به صورت عمدی هدف قرار داده است که بر اثر این حملات تنها در کابل حدود 100 غیرنظامی کشته و زخمی شده است.

«تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان تاکید کرد که حمله به غیرنظامیان در قانون بین‌المللی جنایت علیه بشریت است و برای هیچ یک از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان توجیهی برای انجام چنین حملاتی وجود ندارد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که این گروه تنها مسئولیت حملاتی را که انجام داده می‌پذیرد و برای آن پاسخ مناسبی نیز دارد.

وی افزود: این یک توطئه است که سازمان ملل حملات صورت گرفته از سوی داعش و سایر گروه‌های مسلح را تحت عنوان مخالفان مسلح اعلام کرده و به نحوی به طالبان نسبت می‌دهد.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد: مسئولیت حملاتی که از سوی داعش و یا سایر گروه‌های نامعلوم صورت می‌گیرد به عهده طالبان نیست.

مجاهد اظهار داشت: طالبان در ماه مبارک رمضان در کابل و سایر ولایت‌های افغانستان هیچ حمله‌ای انجام نداده است که موجب کشته شدن غیرنظامیان شود.

وی گفت: بارها از سازمان ملل و سایر نهادهای بشری درخواست کردیم که اگر واقعا در برابر جنایت احساس مسئولیت می‌کنند به جای قضاوت یکطرفه در برابر حملات هوایی به غیرنظامیان موضع گیری کنند.

وی افزود: مدارس، مساجد، مراکز درمانی و بازارهای محلی در افغانستان به جرم همکاری با طالبان از سوی جنگنده‌های آمریکایی بارها هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

سخنگوی طالبان تصریح کرد که چشم پوشی سازمان ملل از بمباران غیرنظامیان از سوی نیروهای آمریکایی نشان می‌دهد که نمایندگی این سازمان در کابل نیز به اشاره سفارت آمریکا اظهار نظر می‌کند./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات