۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۰۹۴۹۰
پژوهشگر حوزه حجاب و عفاف:

دشمنان با ترویج فرهنگ برهنگی قصد نابودی حجاب اصیل ایرانی و اسلامی را دارند

دشمنان با ترویج فرهنگ برهنگی قصد نابودی حجاب اصیل ایرانی و اسلامی را دارند
شعبان زاده ارزش و کرامت انسان را در رعایت عفاف و حجاب دانست و گفت: دشمنان با ترویج فرهنگ برهنگی قصد نابودی حجاب اصیل ایرانی و اسلامی را دارند.

خانم شعبان زاده پژوهشگر حوزه حجاب و عفاف، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه حجاب آسیب ها را به حداقل می رساند، گفت: جدای از بحث شریعت، اصل و تکریم مساله حجاب برای در امان ماندن از آسیب است.

وی با اشاره به اینکه امروز بیگانگان با ترویج فرهنگ برهنگی به انسان ها القا می کنند که چنین پوششی شیک و پسندیده است، بیان داشت: برای مقابله با ولنگاری فرهنگی و هجمه تبلیغات سوء دشمنان که افراد را به سمت برهنگی سوق می دهد، می طلبد ارزش حجاب و اینکه انسان با رعایت آن می تواند ارزش وجودی خود را ارتقا دهد بیش از گذشته برای مردم تبیین شود.

شعبان زاده با تاکید بر اینکه مبارزه با ولنگاری فرهنگی با شعار و برنامه های نسنجیده امکان پذیر نیست، ابراز کرد: در این زمینه باید آینده نگری دقیق صورت بپذیرد تا مساله حجاب در جامعه به صورت درونی تقویت شود.

پژوهشگر حوزه حجاب و عفاف با تاکید بر اینکه مراکز فرهنگی در ترویج و تقویت فرهنگ حجاب و عفاف باید جامعه را به سمت و سوی تفکر کردن سوق دهند، اظهار داشت: برای مثال تشکل‌های فرهنگی مانند حوزه های علمیه برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب می توانند با بستر سازی لازم ضرورت فکر کردن و چگونه فکر کردن به این مساله را در جامعه نهادینه کنند.

وی ادامه داد: به عقیده بنده در حال حاضر برای تقویت مساله عفاف و حجاب نیازمند فرهنگ سازی هستیم اگر در این زمینه فرهنگ سازی مناسبی صورت بپذیرد خود به خود جامعه به همان سویی که می خواهیم پیش خواهد رفت.

شعبان زاده با تاکید بر اینکه ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی باید خود مصداق درستی باشند تا جامعه بتواند امر به معروف و نهی از منکر آنان را بپذیرد، خاطرنشان کرد: مردم زمانی که شاهد درستی این نهادها باشند ناخودآگاه از همان ها تاثیر می پذیرند و خود نیز عامل به آن امور ارزشمند می شوند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات