۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۰۹۴۹۱
آیت الله طبرسی:

بهره گیری از ظرفیت های داخل بهترین راه خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی است

بهره گیری از ظرفیت های داخل بهترین راه خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی است
آیت الله طبرسی به ظرفیت‌های بالای کشور در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بهره گیری از این پتانسیل و ظرفیت بالا بهترین راه خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی دشمن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی استان در ساری به ظرفیت‌های بالای کشور در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بهره گیری از این پتانسیل و ظرفیت بالا بهترین راه خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی دشمن است.
 
وی با بیان این که مسؤولان نباید این ظرفیت‌های بالقوه را نادیده بگیرند، افزود: اگر این ظرفیت‌ها را بشناسیم و در مسیر صحیح از آن بهره برداری کنیم، اقتصاد کشور بی نیاز نفت خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، وابستگی بودجه عمومی کشور به درآمد‌های نفتی را یک اشکال بزرگ و بنیادی در اقتصاد کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید تلاش کنیم وابستگی به نفت از اقتصاد کشور حذف شود.
 
آیت الله طبرسی با بیان این که اقتصاد نفتی خود بزرگترین عامل در عدم رشد و پیشرفت کشور است، تصریح کرد: باید با بهره گیری از سایر توانمندی‌های کشور، صادرات غیر نفتی را در کشور تقویت کنیم تا از وابستگی به نفت رهایی یابیم.
 
امام جمعه ساری با اشاره به تحریم‌های نفتی آمریکا علیه کشورمان، گفت: اگر نفت از بخش‌های اقتصادی کشورمان به طور کلی حذف شود دشمنان ملت ایران نمی‌توانند از آن به عنوان حربه‌ای برای فشار به کشورمان استفاده کنند.
 
وی، تحریم‌های امروز استکبار جهانی علیه کشورمان را بی سابقه توصیف کرد و با بیان این که در چنین شرایطی نیز نباید لحظه‌ای از رونق تولید داخل عقب نشینی کنیم، خاطرنشان کرد: رونق تولید بسترساز قطع وابستگی کشور به بیرون و بهره مندی از ظرفیت‌های بومی است.
 
آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با تأکید بر حمایت عملی دولت از صادرکنندگان و سرمایه گذاران داخلی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از سرمایه گذاری‌ها به دلیل بروکراسی‌های گسترده اداری به نتیجه نمی‌رسد و این یک آفت بزرگی در کشورمان است.
 
وی با بیان این که مسؤولان باید بستر‌های لازم را برای رونق تولید در کشور فراهم کنند، افزود: نباید قوانین و بروکراسی‌های اداری به گونه‌ای باشد که سرمایه گذار مجبور به انباشت سرمایه خود در بانک‌های داخلی و خارجی شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات