۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۰۹۴۹۵

پیام تهدیدآمیز رژیم صهیونیستی به حماس

پیام تهدیدآمیز رژیم صهیونیستی به حماس
رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند تل آویو در پیامی به حماس، هشدار داده است در صورتی که حماس اقدامات تنش‌زا را از سر بگیرد، اسرائیل با قدرت پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند، این رژیم از طریق مصر پیامی با لحن تند برای حماس در نوار غزه فرستاده است.

وبگاه صهیونیستی «مفزاک لایو» گزارش داد، در پی این پیام، مصر حماس را از تجدید اقداماتی مانند ارسال بالن‌های آتش‌زا، شلیک راکت و مانند آن به سمت فلسطین اشغالی بر حذر داشته است.  

این وبگاه درباره محتوای پیام رژیم صهیونیستی اعلام کرد؛ تل‌آویو هشدار داده اگر حماس تنش ایجاد کند، این رژیم شدیدا پاسخ خواهد داد.

رژیم صهیونیستی در جدیدترین کارشکنی خود در توافق آتش‌بس با گروه‌های فلسطینی اعلام کرده تا زمانی که نظامیان اسیرش در نوار غزه را تحویل نگیرد و راهپیمایی بازگشت متوقف نشود، به مفاد این توافق پایبند نخواهد بود.

روزنامه «اسرائیل هیوم» هفته جاری گزارش داد، «عباس کامل» رییس دستگاه اطلاعات مصر با منابع امنیتی اسرائیلی در تل‌آویو نشست داشته و این منابع، شروط جدید رژیم صهیونیستی را ابلاغ کرده‌اند.

منابع امنیتی صهیونیستی به اطلاع کامل رسانده‌اند که با آزادی اسرای «شالیت» (که بار دیگر بازداشت شده‌اند) موافقت نخواهد کرد. همچنین رژیم صهیونیستی به رییس دستگاه اطلاعات مصر گفته اجازه ورود کمک‌های مالی قطر به غزه جز در راستای طرح‌های انسانی و تحت نظر سازمان ملل را نخواهد داد.  

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از عباس کامل درخواست کرده شروط مذکور را به اطلاع حماس برساند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی پیش‌تر به میانجی‌ها اعلام کرده بود پس از تعطیلات عید فطر، اجرایی کردن بندهای توافق آتش‌بس را آغاز خواهد کرد.

چندین ماه است که هیأت‌های مصری، قطری و سازمان ملل میانجی‌گری‌هایی میان گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند تا توافق‌هایی نهایی با هدف کاستن از محاصره غزه در مقابل توقف راهپیمایی‌های بازگشت حاصل شود.

نوار غزه در نیمه اردیبهشت‌ماه گذشته شاهد جنگی دو روزه میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی بود و در نهایت با میانجی طرف‌های ذکر شده به این جنگ پایان داده شد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات