۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۰۹۴۹۹
سیداحمد زرهانی:

دیدگاه امام خمینی(ره) فراتر از وحدت امت اسلامی بود

دیدگاه امام خمینی(ره) فراتر از وحدت امت اسلامی بود
عضو هیأت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور میان مسلمانان کشمیر و جامو بیان کرد: وحدت امت اسلامی یکی از دغدغه‌های جدی امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور در میان مسلمانان جامو و کشمیر تحت کنترل دولت هند اظهار کرد: دو مقوله در اندیشه امام خمینی(ره) درباره اهل بیت(ع) مطرح بود، یکی خداوند متعال و دیگری مردم. امام(ره) معتقد بود که ما باید همه کارهایی را که برای مردم انجام می‌دهیم در راستای رضایت خداوند متعال باشد.

سیداحمد زرهانی، عضو هیأت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی نیز با بیان اینکه وحدت امت اسلامی یکی از دغدغه‌های جدی امام خمینی(ره) بود، گفت: امام راحل حتی فراتر از وحدت امت اسلامی را می‌دید و به وحدت همه مستضعفان در مقابل مستکبران می‌اندیشید و معتقد بود اگر مستضعفان با هم متحد باشند می‌توانند بر استکبار غلبه کنند.

دیدگاه امام خمینی فراتر از وحدت امت اسلامی بود

وی جامعیت امام را یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص شخصیت ایشان عنوان کرد و افزود: ایشان در کنار عرفان، در سیاست نیز یک مرد شجاع بود و در فلسفه، به همه مکاتب فلسفی تسلط داشت؛ همچنین در عرفان از جایگاه والایی برخوردار بود.

زرهانی به بُعد معنوی شخصیت امام خمینی(ره) نیز اشاره و بیان کرد: ویژگی‌های معنوی زندگی امام نشان می‌دهد که ایشان یک مرد متفاوت بود و صرفاً یک نظریه‌پرداز نبود؛ آنچه ایشان را از دیگر اندیشمندان متفاوت می‌کرد، این بود که توانست به نظریه‌هایش جامه عمل بپوشاند و یک حکومت بزرگ را تشکیل دهد؛ همین امر است که امروز ما می‌توانیم از تمدن نوین اسلامی سخن بگوییم.

مشاور راهبردی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین کادرسازی را یکی دیگر از ویژگی‌های امام خمینی(ره) عنوان و از مقام معظم رهبری به عنوان یکی از شاگردان تربیت یافته مکتب امام یاد کرد.

وی همچنین به جایگاه زنان و کودکان در قاموس فکری امام(ره) اشاره کرد و افزود: امام راحل از منظر اسلامی هویت ویژه‌ای به زنان بخشیدند./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات