۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۰۹۵۱۹
حجت الاسلام والمسلمین مروی تأکید کرد؛

ضرورت فراهم شدن بسترهای لازم برای ورود جوانان به عرصه های مدیریتی

ضرورت فراهم شدن بسترهای لازم برای ورود جوانان به عرصه های مدیریتی
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: باید زمینه برای کسب تجربه و ورود جوانان انقلابی، حزب الهی، مومن، توانمند و کارآمد به عرصه های مدیریتی فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مروی در مراسم تکریم و معارفه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از خدمات قائم مقام تولیت سابق آستان قدس رضوی اظهار کرد: با برداشتن این مسئولیت از دوش آقای فاطمی امین، فرصت تمرکز بر روی مسائل اقتصادی آستان قدس رضوی و رقم زدن تحولات جدی در این حوزه برای ایشان فراهم خواهد شد.

وی افزود: آقای خاکسار هم که مسئولیت قائم مقامی تولیت آستان قدس برعهده ایشان گذاشته شد، چهره ای شناخته شده و مدیری شایسته و با اخلاص است که در دوران تصدی مسئولیت معاونت امداد مستضعفان اقدامات ارزشمندی را رقم زدند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به ضرورت فراهم شدن بسترهای لازم برای ورود جوانان به عرصه های مدیریتی گفت: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب باید زمینه برای کسب تجربه و ورود جوانان انقلابی، حزب الهی، مومن، توانمند و کارآمد به این عرصه فراهم شود.

وی ادامه داد: همه مدیران آستان قدس باید از بین جوانان مومن، انقلابی و کارآمد دو جانشین برای خود انتخاب و معرفی کنند تا ضمن تربت نسل آینده مدیران در بخش های مختلف، از ظرفیت نیروی جوان برای پیشبرد بهتر امور استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی بیان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر جوان گرایی صرفا یک شعار نیست که برای دل گرم شدن جوانان مطرح شده باشد، بلکه این نکته یک باور اعتقادی بوده که از رهگذر فراز و نشیب های 40 ساله انقلاب به دست آمده است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه امروز عرصه جنگ با دشمن حوزه اقتصادی است، گفت: همان حضور پررنگ و اثرگذاری که شهدای گرانقدر، رزمندگان با اخلاص و جوانان با انگیزه در دوران دفاع مقدس داشتند، امروز باید در عرصه جنگ اقتصادی ظهور و بروز داشته باشد.

وی افزود: اگرچه تجربه های متعدد در طول عمر 40 ساله انقلاب اسلامی ثابت کرده است که نقشه های شوم دشمنان علیه ملت ایران هیچ گاه به ثمر نخواهد رسید اما باید در جهت تبدیل تهدیدهای دشمن به فرصت تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: اگر در سنوات گذشته تحریم و فشارهای اقتصادی را تجربه نمی کردیم، شاید در نتیجه اتکا به توانمندی های دیگران، هیچ گاه استعدادهای نهفته در جوانان ایرانی شکوفا نمی شد.

وی با اشاره به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ما باید خود را پیشگام در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بویژه در رونق تولید بدانیم و از هیچ تلاشی در این حوزه دریغ نکنیم.

وی سرمایه اصلی آستان قدس رضوی را رضایت زائران بارگاه منور امام رضا(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: جلب رضایت زائران شاخص موفقیت ما در بخش های مختلف آستان قدس رضوی است بنابراین در صورتی می توان به عملکرد بخش های مختلف نمره قبولی داد که رضایت زائران و در نتیجه رضایت حضرت رضا(ع) جلب شود.

تولیت آستان قدس رضوی به روایتی از حضور رهبر معظم انقلاب در جمع عشایر یاسوج اشاره کرد و گفت: معظم له در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد به صورت میدانی در برخی از چادر سیاه های عشایر حضور یافتند و ضمن آشنایی با مشکلات آنان، به برخی از وزیران که ایشان را همراهی می کردند، تاکید فرمودند باید با حضور در بین مردم، از نزدیک مشکلات آنها را لمس و برای آنها چاره اندیشی کرد تا برنامه ریزی ها مطابق با واقعیت ها انجام گیرد و لذا صرفا در تهران به مسائل رسیدگی کردن، نمی تواند گره گشا باشد و رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

وی بر ضرورت بازدید میدانی مدیران از صحن ها و رواق های حرم مطهر به منظور آشنایی با مشکلات زائران تاکید کرد و گفت: زمانی می توانیم برای جلب رضایت زائران برنامه ریزی کنیم که از نزدیک مشکلات آنان را رصد کرده باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از همه خادمان بارگاه منور رضوی به ویژه نیروهای خدماتی که با دهان روزه در ماه مبارک رمضان در جهت خدمت رسانی به زائران حرم مطهر امام رضا(ع) از هیچ تلاشی دریغ نکردند، تشکر می کنم.

وی با تقدیر از تلاش های صدا و سیما و اصحاب رسانه برای انعکاس ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در مناسبت های مختلف، افزود: اصحاب رسانه، رسانه ملی بویژه شبکه استانی در ماه مبارک رمضان تلاش های بسیاری برای بازتاب برنامه های حرم مطهر رضوی انجام دادند که جای تقدیر دارد./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات