۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۰۹۵۲۲
حجت الاسلام جمالی:

اسلام علمی ترین دین است

اسلام علمی ترین دین است
سخنران حرم رضوی با بیان این که اسلام بهترین دین است، گفت: دین اسلام مجموعه ای از اعتقادات، اخلاقیات، درک و رعایت حقوق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جمالی، سخنران حرم مطهر رضوی، شب گذشته در آستان مقدس رضوی در جمع زائران و مجاوران، دین اسلام را موجب افتخار مسلمانان خواند و گفت: بهترین دین را ما مسلمانان داریم و مفتخریم که الله رب ما است، خداپرست هستیم و بت، گاو و شیطان را نمی پرستیم.

وی با بیان این که دین مجموعه ای از اعتقادات، اخلاقیات، درک و رعایت حقوق است،  اظهار کرد: کلمه توحید اعتقاد راسخ، علمی، فنی، تخصص و مقدس است همچنین اعتقاد به امامت نشانه عقلانیت است و کسی که عاقلانه فکر کند، می داند که ما به هادی و مرشد نیاز داریم.

حجت الاسلام جمالی ابراز کرد: ما افتخار می کنیم که علمی ترین دین را داریم، دنیا در این خصوص مطالعه کنند همچنین دین اسلام تنها اعتقاد کامل نیست و در پی آن دستور عملی نیز دارد برخی از اعمال صالحه را بر ما واجب و برخی دیگر را مستحب دانسته است.

کارشناس مذهبی افزود: نماز، روزه، حج، امر به معروف و نهی از منکر از جمله  فرایضی است که در دین اسلام انجام آن واجب است  و نیز برای این که خوب رشد و تکامل پیدا کنیم برخی از اعمال صالح را باید انجام دهیم و از گناهان و پلشتی ها پرهیز کنیم.

وی به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص پایه ترین اعمال صالح اشاره و ابراز کرد: حضرت فرمود: «انصاف نسبت به دیگران، کمک مالی به برداران دینی و ذکر خدا در همه حال از پایه ترین اعمال صالح هستند.» بنابراین باید انسان مومن در گفتار و عملکرد خود منصفانه باشد، بی انصافی صاحبش را زود بی دین می کند چنانچه طلحه و زبیر از یاران نزدیک پیامبر(ص) بودند و دلیل انحراف آن ها این بود که منصف نبودند و این بی انصافی موجب شد تمام کارهایی که برای اسلام انجام داده بودند از بین برود.

حجت الاسلام جمالی ادامه داد: در قرآن به انفاق کردن تأکید شده است و این که انسان مواسات مالی داشته باشد و در عین این که خود در سختی است انفاق کند، بسیار ارزشمند است همچنین ذکر خدا که از پایه اعمال صالح عنوان شده است منظور تنها اکتفا به ذکر گفتن نیست بلکه منظور امام صادق(ع) این است که انسان معتقد به خدا و معاد است و اگر به راحتی بتواند، گناه کند اما انجام ندهد و بگوید «معاذالله» این ذکر الله است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات