۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۰۹۵۲۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

ضرورت حفظ دستاوردهای نظام از سوی روحانیت

ضرورت حفظ دستاوردهای نظام از سوی روحانیت
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری حفظ دستاوردهای نظام از سوی روحانیت را ضروری دانست و گفت: اگر روحانیت چنین کاری نکند دشمن تمام مشکلات را به گردن روحانیت خواهد انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام خرسند که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان این که والاترین مقام، شهادت است، اظهار کرد: شهادت احیای جاودان، مرد جهاد صادقانه، بهترین انتظار، بهترین فوز و بستر همراهی با اولیای الهی است.

استاد حوزه ودانشگاه ادامه داد: حجت الاسلام خرسند همانند امام علی(ع) در شب های قدر پس از مراسم قدر با طهارت روح و قلب به دست یکی از خوارج زمان به شهادت رسید؛ این که گفته می شود مدادالعلما افضل من دماء الشهدا به دلیل این است که عالم عامل مجاهد شهید را تربیت می کند.

وی اضافه کرد: عالم عامل مجاهد از مردم گذشته است اما متأسفانه امروزه برخی از ما نگاه مان به مردم است و تلاش می کنیم به گونه ای عمل کنیم که مردم نتوانند حرف در آورند؛ شهید خرسند شب ها به همراه رییس کمیته امداد کازرون به بررسی مشکلات مستضفعان می پرداخت و توجهی نمی کرد که ممکن است مردم برای او حرف در آورند در حالی که امروزه بسیاری از مستحبات را انجام نمی دهیم تا این که مردم نتوانند حرف در آورند به عنوان مثال کدام روحانی برای این که به موقع به نماز جماعت برسد، دویده است؟.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری شهادت را مزد مجاهدت های شهید خرسند دانست و تصریح کرد: اگر روحیه جهادی در جامعه کمرنگ شده دلیل آن کم کاری امثال بنده است و اگر پر رنگ شده به برکت علمای مجاهد است؛ عالم مجاهد می تواند هر جوانی را به جوان عاشق شهادت تبدیل کند و اگر رنگ جهاد کم رنگ شده است اشکال از ما است بلکه اگر حوزه علمیه جهادگر نباشد نمی تواند جامعه جهادگر را تربیت کند.

وی خاطرنشان کرد: سبب شهادت امام علی(ع) عافیت طلبان مارقین، عهد شکنان ناکثین، کوته نظران در مکر معاویه در صفین و از دین خارج شدگان نهروان هستند که آیا این چهار مورد امروز یافت نمی شوند؟ اگر امروز دستاوردهای انقلاب از سوی روحانیان بیان نشود دشمنان آسیب های نظام را بیان می کنند و زمانی که آسیب ها را بیان کردند ولایت فقیه که سهل است امام علی(ع) را نیز مقصر می کنند.

این کارشناس مذهبی با طرح سوالی مبنی بر این که دستاوردهای نظام اسلامی چیست، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بیش از دویست هزار انسان را تحویل داده است که در معیت اولیای الهی هستند و از میان این شهیدان، 36 هزار نفر دانش آموز هستند؛ تربیت چنین افرادی دستاورد نظام اسلامی است که باید به مردم گفت در کدام زمان چنین انسان هایی به این تعداد تربیت شده اند؟.

وی ادامه داد: برخی از جوانان در مسائل سیل، شیرین ترین زمان تعطیلات عید را رها کردند و به سمت گرگان و جنوب شتافتند تا به هم وطنان خود یاری رسانند که آیا چنین موردی دستاورد انقلاب اسلامی نیست؟ اگر روحانیت از این دستاورد نظام دفاع نکند و برخی مسؤولان نیز خراب کاری کنند دشمن از این فرصت استفاده کرده و تمامی خراب کاری ها، فسادها و گرانی ها را به گردن نظام و روحانیت خواهد انداخت و از سوی دیگر یک فرد کوته فکر چاقو به قلب روحانیت می زند و در شهر فریاد می زند که آخوندی را کشتم./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات