۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۰۹۵۳۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

مشارکت ۶۶۷ میلیون ریالی مردم خراسان شمالی در طرح ضیافت الهی

مشارکت ۶۶۷ میلیون ریالی مردم خراسان شمالی در طرح ضیافت الهی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: مردم خراسان شمالی در طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان امسال بالغ‌ بر ۶۶۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال مشارکت مالی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست ارزیابی طرح ضیافت الهی، اظهار کرد: مردم و خیرین استان خراسان شمالی همانند سال‌های گذشته در طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان امسال نیز مشارکت چشم‌گیر و پررنگی داشتند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ 667 میلیون و 600 هزار ریال کمک و مشارکت مالی مردمی در طرح ضیافت الهی امسال جمع‌آوری شد، افزود: کمک‌ها و مشارکت‌های مالی خیرین در راستای اطعام افطاری به روزه‌داران شرکت‌کننده در این طرح و همچنین در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و خیریه استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان امسال 66 هزار و 195 نفر از روزه‌داران استان خراسان شمالی مدعو سفره افطاری امامزاده ها و بقاع متبرکه این استان قرار گرفتند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد مذهبی در طرح ضیافت الهی امسال گفت: طبق رویه هرسال در ضیافت الهی امسال نیز طرح جزءخوانی قرآن کریم برگزار شد و 59 هزار و 205 نفر در این طرح شرکت کردند.

حجت‌الاسلام‌ آسوده برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن کریم را نیز از دیگر برنامه‌های مذهبی فرهنگی برگزارشده در طرح ضیافت الهی امسال استان خراسان شمالی برشمرد و اظهار کرد: به‌منظور تبیین و تفهیم بیشتر آموزه‌های قرآنی و اهمیت قرآن‌خوانی در ماه مبارک رمضان، طرح کرسی‌های تفسیر با مشارکت چهار هزار و 250 نفر از اهالی استان خراسان شمالی در این استان برگزار شد.

وی با اشاره به تأکید احادیث دینی و آیات الهی به قرآن‌خوانی و تفکر در آموزه‌ها و آیات قرآنی و همچنین اهمیت دوچندان انجام این امر خداپسندانه در ماه مبارک رمضان، از برگزاری محافل انس با قرآن و مشارکت سه هزار و 910 نفر از روزه‌داران خراسان شمالی در قالب طرح ضیافت الهی امسال در این استان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری طرح‌ها و مراسم معرفتی و فرهنگی در کنار مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان افزود: به‌منظور تقویت دانش فرهنگی و معرفتی روزه‌داران شرکت‌کننده در طرح ضیافت الهی سال 98 برنامه‌های معرفتی با عنوان خیمه‌های معرفت در استان خراسان شمالی، با مشارکت چهار هزار و 250 نفر از روزه‌داران این استان برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت مبلغان دینی در برگزاری طرح ضیافت الهی خاطرنشان کرد: تعداد 35 مبلغ دینی شامل 13 مبلغ بومی، 19 مبلغ اعزامی از قم و سه مبلغ مستقر در خراسان شمالی، به بقاع متبرکه شاخص این استان اعزام شدند و به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی طرح ضیافت الهی پرداختند.

حجت‌الاسلام‌ آسوده یدکی گفت: تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی طرح ضیافت الهی خراسان شمالی در 35 بقعه متبرکه این استان برگزار شد.

گفتنی است، طرح ضیافت الهی هرسال و هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در تمام استان‌های کشور و توسط ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها و مشارکت‌های مردمی برگزار می شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات