۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۰۹۵۳۵
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تأکید کرد؛

ضرورت حضور پررنگ گروه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر

ضرورت حضور پررنگ گروه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت گروه های تبلیغی و جهادی به منظور حضور پررنگ در مناطق آسیب پذیر تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از گروه های تبلیغی استان، تبلیغ دین را یکی از ارزشمندترین کارها در جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: وظیفه امروز روحانیت، همان رسالتی است که انبیا و اولیای الهی در صدر اسلام بر عهده داشتند.
 
وی با بیان این که مبلغان دینی ابتدا باید به عظمت و جایگاه کار خود پی ببرند، افزود: نخستین شرط موفقیت در عرصه تبلیغ درک عمیق این جایگاه مهم است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به جایگاه تبلیغ از دیدگاه قرآن کریم، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید برای اطلاع از اهمیت کار خود به کلام الهی مراجعه کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از مفاهیم قرآنی در منابر و خطابه های مبلغان دینی، تصریح کرد: بهره گیری صحیح و به موقع از آیات و روایات دینی می تواند مسیر موفقیت در تبلیغ دین را برای روحانیت هموار کند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وظیفه و رسالت گروه های تبلیغی جهادی در شرایط امروز جامعه بسیار با اهمیت است، خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی های صورت گرفته فعالیت این گروه ها در در مناطق مختلف استان با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم نیز همراه بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت حمایت از این گروه های تبلیغی در سطح استان تأکید کرد و گفت: باید حضور این گروه ها در مناطق آسیب پذیر بیشتر تقویت شود تا شاهد کاهش آسیب های فرهنگی باشیم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی جامعه به ویژه مسأله عفاف و حجاب در برخی مناطق توریستی استان، حضور گروه های جهادی و تبلیغی در این مناطق را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: پس از اتفاق ناگواری که در یکی از مناطق گردشگری استان روی داد، امروز این دغدغه در بسیاری از مسؤولان و دلسوزان به وجود آمده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید بر تقویت برنامه های فرهنگی در مناطق آسیب پذیر بیان داشت: حوزه علمیه با توجه به ظرفیت و پتانسیل مناسب تبلیغی که در اختیار دارد همه توان خود را در جهت همکاری با دستگاه های فرهنگی با هدف کاهش آسیب های فرهنگی به کار خواهد گرفت./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات