۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۹۵۳۶
حجت الاسلام صادقی خواستار شد؛

ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی و تبلیغی در شمال کشور

ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی و تبلیغی در شمال کشور
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی تبلیغی به منظور مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی در شمال کشور تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از گروه‌های تبلیغی، با مهم ارزیابی نقش مبلغان دینی در تقویت باور‌های اعتقادی مردم، گفت: مردم دین و باور‌های اعتقادی خود را از علما و فق‌های دینی دارند که در سایه سال‌ها تلاش و مجاهدت آن‌ها در طول تاریخ حاصل شده است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که جریان‌های انحرافی در طول تاریخ همه توان خود را برای دین زدایی در جامعه اسلامی به کار گرفته بودند، خاطرنشان کرد: روحانیت تنها قشری بود که در برابر جریان‌های معاند و منحرف ایستاد و از دین و ارزش‌های معنوی پشتیبانی و حراست کرد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان برای از بین بردن هویت دینی جامعه اسلامی بسیج شده اند، تصریح کرد: تنها قشری که در طول تاریخ توانسته در برابر این هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیاستد و از اصل دین دفاع و حراست کند روحانیت آگاه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با ابراز تأسف از وضعیت فرهنگی جامعه، آن را نتیجه بی توجهی به هشدار‌های سال‌ها قبل مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: امروز وقت آن رسیده که مسؤولان از خواب غفلت بیدار شوند و اقدام مشخصی انجام دهند.
 
حجت الاسلام صادقی با انتقاد از عدم موضع گیری و شفاف سازی مسؤولان در برابر هجمه‌ها و آسیب‌های فرهنگی جامعه بیان داشت: در سایه سکوت مسؤولان امروز شاهد ایجاد یک بحران فرهنگی در جامعه هستیم که هر روز نیز در حال گسترش است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه و روحانیت منتظر اقدام از سوی دولتمردان نخواهند بود و آتش به اختیار عمل خواهند کرد، خاطرنشان کرد: حضور خودجوش گروه‌های تبلیغی در سطح جامعه می‌تواند از گسترش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های تبلیغی گروه‌های تبلیغی و روحانیان جهادی در مناطق توریستی و گردشگری استان، تصریح کرد: این حضور در سال‌های اخیر آثار و برکات ارزشمندی را با خود به همراه داشته است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که فعالیت این گروه‌های تبلیغی جهادی در روز‌های آتی در مناطق توریستی و گردشگری استان آغاز خواهد شد، بیان داشت: تنها راه کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و تبلیغی با حضور و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات