۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۰۹۵۵۸
آیت الله علوی گرگانی:

سیستم هماهنگ امداد و کمک رسانی در حوادث تشکیل شود

سیستم هماهنگ امداد و کمک رسانی در حوادث تشکیل شود
حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر هماهنگی نهادها و ارگان ها در امداد و کمک رسانی در حوادث گفت: در حادثه سیل جای خالی یک سیستم هماهنگ دیده می شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت ایت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تقدیر و تشکر از فعالیت های این جمعیت در حادثه سیل اظهار کرد: سیل مصداق آیه شریفه ای است که می فرماید برخی حوادث برای انسان ناگوار است اما در آن خیر وجود دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: جریان سیل اخیر گرچه مصیبت هایی به برخی استان ها وارد کرد، اما آزمایشی برای ملت ایران و تمامی ارگان ها به شمار می رود و کم تر جایی سراغ داریم که تمامی اقشار کشور در تمامی طبقات دست به کار شوند و چنین گستردگی حتی در هیچ حادثه دیگری مشاهده نمی شود و حضور مردم در صحنه و مسؤولان بسیار عالی بوده است.

وی با تصریح بر این که اگر در جریان سیل اخیر مقداری کوتاهی صورت می گرفت خسارات بیش از این بود، اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید اگر یک جان را نجات دهید همانند این است که یک ملت را نجات داده اید بنابراین جان هایی را که شما عزیزان نجات داده اید همانند این است که احیا نسل کرده اید و چنین خدمتی بسیار بزرگ است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در جلسات گذشته به مسؤولان هلال احمر توصیه کردم که تلاش کنید در فعالیت ها از اسراف فاصله گیرید که شکر خدا امروز شنیده می شود از اعتباراتی که در اختیار این جمعیت قرار گرفته است به صورت مناسب استفاده شده است بنابراین در راستای سخنی که پیش از این بیان کرده بودم امروز باید از شما تقدیر و تشکر کنم.

وی با انتقاد از عدم هماهنگی ارگان ها و مؤسسات فعال در جریان سیل اخیر گفت: در حادثه سیل جای خالی یک سیستم هماهنگ در میان ارگان ها و مؤسسات فعال، دیده می شد به عنوان مثال مشاهده شده است که خانواده ای از هر ارگان یا مؤسسه ای کمک دریافت کرده اما به خانواده دیگری، کمکی نشده است بنابراین باید سیستمی ایجاد شود که تمامی کمک ها از سوی آن صورت گیرد تا از اصراف جلوگیری شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان با تقدیر و تشکر از تلاش های رهبر معظم انقلاب برای کمک رسانی به مردم سیل زده اظهار کرد: ایشان در جریان سیل اخیر  تلاش های فراوانی انجام داده اند به ویژه تذکر ایشان به مقامات و مسؤولان لشکری و کشوری بسیار مؤثر بوده است و منجر شد حرکت عمومی صورت گیرد و از مقامات دولتی نیز که همکاری لازم را انجام داده اند تشکر می کنم و امیداوریم چنین حوادثی پیش نیاید و اگر آمد بیش از این همکاری داشته باشند./1324/پ202/ق

مصطفی رستمی
ارسال نظرات