۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۰۹۵۶۱

تقدیر رییس جمعیت هلال احمر از مراجع تقلید برای حمایت از سیل زدگان

تقدیر رییس جمعیت هلال احمر از مراجع تقلید برای حمایت از سیل زدگان
پیوندی با بیان این که از تلاش های مراجع تقلید در جریان سیل اخیر تشکر می کنیم، گفت: کمک های مردمی استان قم به واسطه توصیه های مراجع تقلید در رتبه سوم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر پیوندی پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با ارائه گزارشی از  فعالیت‌ های جمعیت هلال‌ احمر در سیل اخیر، گفت: امیدواریم با فعالیت هایی که در جمعیت هلال احمر انجام داده ایم توانسته باشیم رضایت خداوند و پس از آن مردم را به دست آورده باشیم.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: باران رحمت الهی در نوروز سال جاری بیش از 20 استان را درگیر سیل کرد و ما نتوانستیم از این رحمت الهی به درستی استفاده کنیم و خسارات مادی و معنوی فراوانی به مردم استان‌ های مازندران، گلستان، خوزستان و لرستان وارد شد.

وی با بیان این که جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی خود در تمامی حوادث در کنار مردم است، اظهار کرد: در جریان سیل اخیر با حضور در استان های آسیب دیده تلاش کردیم به گونه ای عمل کنیم تا خسارات وارده به مردم کمتر و از تلفات جلوگیری شود.

پیوندی امداد و نجات را از فعالیت های جمعیت هلال احمر دانست و بیان کرد: نجات جان حتی یک انسان برای ما بسیار مهم است بنابراین تمام امکانات را برای نجات انسان ها به کار می بریم و در سیل اخیر گرچه بیش از 80 نفر فوت کردند اما با توجه به گستردگی سیل تلفات کمی به شمار می رود.

وی ادامه داد: در جریان سیل اخیر بیش از 600 هزار نفر را که در معرض خطر بودند با امداد زمینی و هوایی به اماکن امن انتقال دادیم؛ همچنین در این حادثه با انجام هزار ساعت پرواز، هزار تن مواد غذایی در میان سیل زدگان توزیع و مصدومان و خانم های باردار به مراکز بهداشتی منتقل شدند که توانستیم رکورد خوبی را در تاریخ حوادث ثبت کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر از اسکان 320 هزار نفر در محل های مختلف در حادثه سیل اخیر خبر داد و افزود: با توزیع بسته‌های غذایی 72 ساعته و یک ماهه با کمک مردم و امکانات جمعیت هلال احمر در میان سیل زدگان توانستیم امکانات اولیه آنها را تهیه کنیم، همچنین حدود 60 هزار چادر و 200 هزار پتو در میان سیل‌زدگان توزیع شد.

پیوندی اظهار کرد: تیم درمان اضطراری این جمعیت پس از کشور ژاپن دومین تیم درمان موفق در میان سایر کشورها است و در حادثه سیل اخیر تلاش کردیم بیماری‌ ها را کنترل کرده و حادثه‌ای دیگر بعد از سیل اتفاق نیفتد، همچنین سعی کردیم از بروز آسیب‌ های روانی سیل‌ زدگان جلوگیری و اثرات این حادثه را کم کنیم.

وی با تصریح بر این که مردم ایران در حادثه اخیر نشان دادند اگر حادثه ای رخ دهد حتی با وجود شرایط اقتصادی نا مناسب به یاری هم وطنان خود خواهند رفت، افزود: کمک نقدی مردم به جمعیت هلال احمر بیش از 180 میلیارد تومان و غیر نقدی بیش از 100 میلیارد تومان اجناس غیر نقدی بوده است که تمامی آنها به مراکز مورد نیاز انتقال داده شده اند و حتی یک ریال از آن در هزینه های جاری سازمان استفاده نشده است.

پیوندی با اشاره به کمک های مردمی استان قم اظهار کرد: با توصیه های مراجع تقلید کمک های مردمی استان قم به سیل زدگان در رتبه سوم کشوری قرار دارد؛ از حمایت های مراجع تقلید در جریان حادثه اخیر تشکر می کنیم./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات