۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۰۹۵۷۴
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

دولت از کشاورزان حمایت کند

دولت از کشاورزان حمایت کند
امام جمعه همدان گفت: جزء وظایف دولت است که با شناسایی نیازمندی ها، شرایط خرید مواد مورد نیاز برای کشاورزان را تامین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور در این اداره از خدمات کارکنان و مدیران آن تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که باید کشاورزی را در جامعه به عنوان یک امر مقدس قلمداد کنیم اظهار داشت: یکی از ظرفیت های استان برای کاهش بیکاری عرصه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم این مساله را در بین جوانان به نوعی تفهیم و آنها را با این ظرفیت در استان آشنا کنیم می توان در جهت برطرف سازی بسیاری از مشکلات در زمینه بیکاری گام مهی را برداشت.

امام جمعه همدان کشاورزی را یکی از پاک ترین شغل ها عنوان کرد و گفت: با ایجاد فرهنگ سازی صحیح در جامعه و خصوصا در بین جوانان باید منزلت اجتماعی کشاورزان را احیا کرد.

وی به مسائل امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: ممکن است از نظر کمی دارای مشکلات کمتری باشیم اما از نظر کیفی مشکلاتی وجود دارد که نیازمند توجه جدی است چرا که در این جا مسئله سلامت مردم مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: استفاده از سمومی که سلامت مردم را به خطر می اندازد موضوعی است که نیازمند برخورد جدی است و باید فکری به حال وضعیت موجود شود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و مدیریت در زمینه کشت خاطر نشان کرد: بعضی از اوقات کشاورز ما نمی داند که جامعه به چه محصولی نیاز دارد و در نتیجه شاهد آن هستیم که محصولی را برداشت می کنند که کمتر به ان احتیاج داریم.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: کشاورزان نیازمند دریافت اطلاعات مورد نیاز برای محصولات خود هستند تا با آگاهی لازم به کشت بپردازند و این جزء وظایف دولت است که با شناسایی نیازمندی ها، شرایط خرید برای کشاورزان را تامین کند.

وی با گلایه از صادرات محصولات خام کشاورزی به مناطق دیگر خاطر نشان کرد: بسیاری از محصولات را می توان با سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه در داخل استان به محصولات دیگری تبدیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: با انجام این کار نه تنها عده ای از جوانان این استان مشغول به کار می شوند بلکه سود و نفع این محصولات هم به جیب کشاورزان خواهد رفت.

وی تصریح کرد: متاسفانه کشاورزان ما مظلوم واقع شده اند و همان محصولی را که خودشان تولید کرده اند اگر می خواهند از بازار خرید کنند باید دو تا سه برابر سود خودشان را برای آن پرداخت کنند.

امام جمعه همدان با بیان این که بار اصلی زحمت بر دوش کشاورز است خاطر نشان کرد: درآمدی که یک دلال در عرض یک ماه به دست می آورد از سود چند ساله یک کشاورز بالاتر است.

وی در پایان تاکید کرد: این وظیفه ما است که عدالت را در این موضوع اجرا کنیم و مراقب باشیم که منافع حاصل از محصولات به جیب کشاورزان برود./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات