۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۰۹۵۷۷
امام جمعه همدان:

شعار مرگ بر آمریکا نماد مبارزه با ظلم است

شعار مرگ بر آمریکا نماد مبارزه با ظلم است
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ما دعوایی با ملت آمریکا نداشته و نداریم بلکه مرگ بر آمریکا نمادی است که با تفکر موجود در بین سیاستمداران آمریکایی مقابله می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در سلسله جلسات آموزشی دوره بهار اندیشه که در کانون مهدیه همدان برگزار می شود با اشاره به معنای لغوی کلمه انفال خاطرنشان کرد: کلمه انفال از ریشه نفل به معنای زیاده است و به همین دلیل است که به نماز هایی که افزون بر نماز های واجب خوانده می شود نافله گفته می شود.

وی در ادامه به تشریح انواع اموال پرداخت و گفت: اموال دارای سه حالت است که اولین آن اموال شخصی محسوب می شود و مالک شخصی دارد.

امام جمعه همدان افزود: دومین نوع مال اموال عمومی است که خود به سه دسته تقسیم می شود و آنها عبارتند از اموالی که مالک مشخصی ندارند همانند کوچه و خیابان، دسته بعدی اموال عمومی اموالی است که قابل تصرف است همانند پرندگان و دسته سوم که از آنها به انفال تعبیر می شود متعلق به همه مسلمانان است اما مدیریت آن در دست حکومت اسلامی قرار دارد.

وی با تاکید بر این که حکومت اسلامی نیز در تصرف انفال دارای محدودیت است خاطر نشان کرد: زمین ها و کوه هایی که جزء منابع طبیعی محسوب می شوند و مالک مشخصی ندارند تصرف در آن ها اشکال دارد و حتی تصرف در آنها توسط حکومت هم وابسته به شرایط خاصی است که در فقه ما به آن اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه زمینه سازی تحقق ایمان را محقق شدن اطاعت برشمرد و عنوان کرد: میزان ایمان حقیقی ناشی از میزان اطاعت از خدا و پیامبر خدا است.

وی یادآور شد: هیچ گاه ایمان یک طرفه وجود ندارد به این معنا که اطاعت از خداوند مساوی با عدم الزام اطاعت از دیگران است و این مطلب همان تولی و تبری می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اطاعات همزمان از خداوند و دیگر قدرتها را تناقضی آشکار دانست و بیان داشت: در دین افرادی که ساکت هستند عملا در عرصه باطل قرار خواهند گرفت چرا که اگر در دین جنبه سلبی وجود نداشته باشد دیگر نمی توان بر آن نام ایمان قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: ایمانی حقیقی است که جنبه سلبی بگیرد و اگر این اتفاق نیفتد شعار مرگ بر آمریکا نیز از بین خواهد رفت و به فراموشی می رود.

امام جمعه همدان مساله مبارزه با آمریکا را نماد و شعار مبارزه با ظلم عنوان کرد و گفت: ما دعوایی با ملت آمریکا نداشته و نداریم بلکه مرگ بر آمریکا نمادی است که با تفکر موجود در بین سیاستمداران آمریکایی مقابله می کند.

وی تصریح کرد: تا دیگران و موضوعاتی که در عناد با خداوند است را نفی نکنیم به ایمان واقعی دست پیدا نخواهیم کرد و به همین دلیل است که در زیارت عاشورا اول لعن می کنیم و سپس سلام می دهیم./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات