۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۶۰۹۵۹۶

دومین دوره آموزشی خادمیاری آستان قدس رضوی در کاشان برگزار شد

دومین دوره آموزشی خادمیاری آستان قدس رضوی در کاشان برگزار شد
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان گفت: دومین دوره آموزشی خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان کاشان برای خادمیاران منطقه شمال استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی گفت: دومین دوره آموزشی توجیهی خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درکاشان با حضور ۱۸۰ خادمیار رضوی از منطقه شمال استان اصفهان در تالار اجتماعات آسایشگاه سالمندان گلابچی کاشان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره آموزشی تعداد ۵۰ نفر خادمیار خواهر و ۳۰ نفر خادمیار بردار و در مجموع ۱۸۰ خادمیار از شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نطنز، نائین و بادرود حضور دارند.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه خادمیاران از اقشار مختلف شغلی و در سنین ۲۰ تا ۶۵ سال هستند افزود: در این دوره دو روزه چهار کلاس آموزشی با ارائه مباحث سیره رضوی، حرم شناسی، فضیلت خدمت، فرمایشات رهبر معظم انقلاب و آشنایی با سامانه خادمیاری برگزار می‌شود

به گفته وی، خادمیاران پس از گذراندن این دوره و شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی می‌توانند در آزمون حرم شناسی مشهد شرکت و موفق به خدمت و تشرف در حرم رضوی شوند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان با اشاره به اینکه در نخستین دوره آموزشی توجیهی خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درکاشان که در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد ۱۵۰ خادمیار شرکت داشتند، گفت: از این تعداد شرکت کننده یکصد نفر پذیرش شدند.

حجت الاسلام بصیرتی با تاکید بر اینکه در اتفاق خادمیاری مفهوم خدمت، خادم و مخدوم تغییر یافت و دایره خدمت از آستان قدس رضوی در مشهد به کل کشور گسترش یافت، افزود: مفهوم خدمت تنها در حرم رضوی نیست بلکه با اجرای طرح خادمیاری خدمت در عرصه‌های مختلف خارج از گستره فیزیکی آستان قدس رضوی محقق شد.

به گفته وی، تاکنون ۱۵۰ خادمیار از منطقه کاشان پس از گذراندن دوره آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون نهایی پذیرفته شدند و در حال تشرف هستند.

وی در پایان از اعطای یک تخته قالیچه منقش به شعر علی بوستانی طاهری شاعر کاشانی با عنوان «قطعه‌ای از بهشت» و مضمون امام حسین (ع) به دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درکاشان خبر داد و گفت: ابعاد این قالیچه یک و نیم در دو متر و بیست و پنج متر مربع است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات