۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۰۹۶۰۹

امام خمينی عملا درس اخلاق بودند

امام خمينی عملا درس اخلاق بودند
تنها موردى که از نظر پزشکى تغییراتى در وضع جسمانى ایشان ایجاد مى‏‌کرد، مواقعى بود که اختلافاتى بین مسئولین کشور به وجود مى‌‏آمد.
به گزارش خبرگزاری رسا، ارج گذاشتن به تخصص و کارشناسى از جمله خصوصیات امام بود. دانشجویان انرژى اتمى اطلاعات وسیعى در رابطه با قرارداد‌ها و طرح‌هاى ساخت ۲۲ نیروگاه اتمى در زمان شاه تهیه و بصورت مکتوب تحویل حضرت امام دادند. ایشان فرمودند اظهار نظر و قضاوت در این مورد در تخصص من نیست. موضوع را با متخصصین و کارشناسان مورد تایید در میان خواهیم گذاشت.

نظافت محل کار
 
روزى با تعدادى از دوستان که بعضى با همسرانشان بودند به خدمت امام رفتیم. منظره جالبى دیدیم و آن اینکه امام مشغول جارو کردن اتاق خود بودند. همسر یکى از دوستان جلو رفت و گفت اجازه بدهید تا اتاق را من جارو کنم. ایشان فرمودند: هرکس موظف است محل کار خود را خودش تمیز کند.

اختلاف بین مسئولین
 
با وجود اینکه ضربان قلب حضرت امام (ره) از دور تحت کنترل اینجانبان بود و هرنوع تغییرى در وضع ایشان براى ما قابل درک بود، و نیز با درنظر گرفتن اینکه در افراد بطور معمول خبرهاى خوب یا بد باعث ‏بروز عکس العمل در وضع بدنى افراد شده و اکثرا تغییرات بسیار زیادى در فشار خون و ضربان قلب و امثال آن مى‌‏شود.
 
اما در مورد حضرت امام حتى در لحظاتى که اخبار بسیار بدى از مسائل مملکت و جبهه‏‌ها مى‏‌رسید، ایشان با چنان صلابت و صبر و تحمل با قضایا برخورد مى‌‏کردند که حتى کوچکترین تغییرى در علائم حیاتى ایشان نظیر فشارخون و ضربان قلب دیده نمى‏‌شد. تنها موردى که از نظر پزشکى تغییراتى در وضع جسمانى ایشان ایجاد مى‏‌کرد، مواقعى بود که اختلافاتى بین مسئولین کشور به وجود مى‌‏آمد.

این‌ها چه می ‏کنند؟
 
از طرف ارتش به جماران آمدند تا جایى را براى فرود هلى کوپتر فراهم آورند که اگر یک وقتى مساله‌‏اى و یا حادثه‌‏اى رخ داد امام را بدون درنگ بتوانند از این مکان به جاى دیگرى انتقال دهند. تا امام متوجه صداى ماشینهایى که سطح زمینى را در نزدیکى منزل ایشان تسطیح مى‏‌کردند شدند، بلافاصله پرسیدند: «این‌ها چه مى‌‏کنند؟» جواب داده شد، زمینى را صاف مى‏‌کنند تا هلى کوپتر به راحتى بتواند در آنجا بنشیند.
 
فرمودند: «این کار براى‏ چیست و چه کسى گفته است؟» آن روز هم یادم هست که نماینده امام در ارتش آقاى خامنه‏‌اى بودند - امام ایشان را خواستند و فرمودند: «من راضى نیستم یک چنین کارى صورت گیرد و بدانید هر شرایطى در اینجا پیش بیاید به هیچ جا نخواهم رفت و اگر بناى این کار بر این است که من راضى باشم به هیچ وجه راضى نیستم.»
 
این تذکر امام باعث ‏شد که بلافاصله آن زمین را به همان حال گذاشتند. /۹۹۹/د101/س
 
منبع: سایت گذرستان
ارسال نظرات