۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۰۹۶۳۷
امام جمعه همدان:

توسعه اقتصادی استان همدان نیازمند نگاه کلان و کارشناسی است

توسعه اقتصادی استان همدان نیازمند نگاه کلان و کارشناسی است
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: وجود نگاه کلان و کارشناسی در استان در مباحث اقتصادی و تولیدی زمینه ساز توسعه اقصادی استان خواهد بود و نباید از آن غافل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار اعضا و هیأت رییسه اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذار در استان خاطر نشان کرد: متاسفانه موانع بسیاری بر سر راه سرمایه گذاران وجود دارد که مسؤولان و نمایندگان استان برای رفع این مشکلات باید چاره ای اندیشه کنند.

وی با بیان این که با تقویت بخش خصوصی، اقتصاد رونق بیشتری خواهد گرفت اظهار داشت: یکی از مباحثی که اتاق بازرگانی باید به آن ورود کند بحث شناسایی موانع تولید و راه های رفع آن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در استان و در بین مسؤولان تعامل خوبی برای رونق وجود دارد از این رو امیدواریم با شناسایی موانع توسط اتاق بازرگانی و دیگر نهاد های اقتصادی شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

وی تصریح کرد: امروز در تولیدات سیب زمینی استان همدان رتبه اول در کشور را دارد اما اگر بتوان با ایجاد کارخانه و مجموعه ای در داخل استان فراوری محصولات در داخل استان انجام شود، هم زمینه ایجاد شغل برای جوانان همدانی فراهم می شود و هم کشاورزان نیز منفعت بیشتری دریافت خواهد کرد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: تولیدات سیب زمینی در استان دارای ظرفیت عظیمی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد در حالی که گاهی اوقات محصولی در استان تولید می شود که نه تنها منفعتی ندارد بلکه آب های زیر زمینی نیز با مشکل مواجه می شوند.

وی با گلایه کردن از مهاجرت جوانان همدانی به خارج از استان یادآور شد: صنعت کشاورزی صنعت اول استان همدان است لذا ما باید با سرمایه گذاری در این بخش و تشویق جوانان به حضور در این عرصه با مشکل بیکاری در استان مقابله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خاطر نشان کرد: در برخی از صنایع باوجود اشتغال افراد اما به آثار و نتایج آن توجه نمی شود چرا که ممکن است در سال های اول دارای بازده باشد اما در ادامه نه تنها با شکست مواجه خواهند شد بلکه برای جامعه و محیط هم آثار سویی خواهد داشت.

وی انجام مطالعات همه جانبه توسط اتاق بازرگانی در زمینه رونق اقتصادی در استان را خواستار شد و گفت: یکی از مشکلات موجود نبود مطالعات دقیق در سطح مدیران است که امیدواریم با همت اتاق بازرگانی و انجام این امر شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

امام جمعه همدان تاکید کرد: وجود نگاه کلان و کارشناسی در استان در مباحث اقتصادی و تولیدی زمینه ساز توسعه اقصادی استان خواهد بود و نباید از آن غافل شد.

وی با بیان این که در مسیر تولید قوانینی نیز وجود دارد که نیازمند اصلاح است اظهار داشت: در گفت و گوهایی که با تعدادی از کارآفرینان داشتم گلایه های زیادی از قوانینی وجود داشت که برای آنها ایجاد مانع کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با انتقاد از تعریف نشدن برخی از منزلت ها در جامعه خاطر نشان کرد: متاسفانه جوانان ما به دنبال کارهای مدیریتی و پشت میزی هستند در حالی که جوانان بسیاری را در همین استان همدان داریم که درآمدهای بالایی از طریق کشاورزی کسب می کنند.

وی افزود: اگر بتوان منزلت کشاورزی در استان را جا بیندازیم و جوانان را تشویق به حضور در این عرصه کینم می توان این درآمد را بین چند جوان تقسیم کرد اما متاسفانه جوانان ما کشاورزی را به عنوان کار قبول ندارند.

امام جمعه همدان در پایان تاکید کرد: انچه در جامعه ما به اشتباه رواج پیدا کرده است این است که کار تنها به کار اداری اطلاق می شود لذا باید در جهت تغییر دید مردم قدمی جدی برداشت که امیدواریم اتاق بازرگانی به عنوان یکی از نهادهای فعال بتواند خلاهای موجود در این زمینه را جبران کند./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات