۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۰۹۶۵۶
حجت الاسلام قربانی خبر داد؛

اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه مازندران

اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه مازندران
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طرح تابستانی «نشاط معنوی» با هدف برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در استان اجرا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که طرح تابستانی «نشاط معنوی» با هدف برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در استان اجرا می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ‏که حقیقتا سرمایه‌های گرانبهای این کشور هستند امری لازم و ضروری است که باید همه نیرو‌های دلسوز فرهنگی و مجاهدان عرصه جنگ نرم، نسبت به آن اهتمام داشته و آن را مغتنم شمارند.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که اگر نیرو‌های خودی، برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی برنامه نداشته باشند و گامی بر ندارند، دشمنان این خلأ را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد، افزود: بقاع متبرکه امامزادگان که از دیرباز، از سویی مأمن و پناهگاه آرامش جامعه اسلامی و از سوی دیگر، سنگر مستحکم مبارزه با تفکرات شیطانی بوده اند، وظیفه‌ای مهم برعهده داشته که امید است با همت بزرگ مردان عرصه جهاد فرهنگی، نقش مهمی در این خصوص ایفا کرده و با اجرای هوشمندانه شناسه برنامه «طرح نشاط معنوی» نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف مازندران، اهداف طرح نشاط معنوی را جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه مخصوصا مراکز افق، تعامل و مشارکت با نهاد‌های فرهنگی همسو، برای هم‌پوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی، ترویج معارف اسلامی و غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان برشمرد.

حجت الاسلام قربانی، زمان تبلیغات و ثبت‌نام مخاطبان این طرح را ۲۵ خرداد تا ۱۲ تیر ۹۸ و زمان شروع کلاس‌های طرح را سیزدهم تیرماه، همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و شروع دهه کرامت عنوان کرد.

وی با اشاره به این که مخاطبان طرح، دختران و پسران دانش‌آموز از رده سنی هفت تا ۱۸ سال هستند، افزود : طرح نشاط معنوی ۲۹ مردادماه مصادف با عید سعید غدیر پایان می‌یابد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف مازندران ادامه داد: این طرح به سه شیوه اجرایی مشارکتی، اردویی، آموزشی و فرهنگی و همچنین برگزاری کلاس ها در بقعه متبرکه با حضور اساتید و مربیان برای گروه های سنی مختلف به تفکیک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به محتوای بکار گرفته در طرح نشاط معنوی در سه قالب آموزشی، اردویی و ورزشی گفت: کلاس‌های آموزشی شامل معارف (قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی)، مهارت‌های ده‌گانه زندگی (مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم گیری، مدیریت استرس) و فنی و هنری (نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی، کار با ابزار و آموزش تعمیرات وسایل منزل) است.

حجت الاسلام قربانی در پایان گفت: در این طرح از ظرفیت مبلغان اعزامی و بومی، مربیان سبک زندگی اسلامی و دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی بهره‌گیری می‌شود./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات