۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۰۹۶۵۷
در نشست خبری؛

سامانه جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب رونمایی شد

سامانه جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب رونمایی شد
به همت اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از سامانه جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مروارید، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی امروز در نشست خبری در این اداره از سامانه جامع صدور مجوز الکترونیکی کتاب رونمایی کرد.

وی به مزایای سامانه جامع صدور مجوز کتاب به صورت الکترونیک اشاره کرد و گفت: با استفاده از این سامانه کیفیت صدور مجوز نسبت به گذشته  افزایش یافته و از نظر کمی نیز تعداد کتاب بیشتری در مدت مشابه مورد نظارت قرار می گیرد همچنین شفافیت در صدور مجوز انجام شده و ناشر در هر زمانی از مراحل صدور مجوز کتاب خود مطلع می شود.

مروارید اظهار کرد: هر ساله به این اداره کل حجم بالایی از کتاب برای صدور مجوز ارسال می شود که در گذشته صدور مجوز در پروسه طولانی انجام شده و امکان پیگیری الکترونیکی از وضعیت صدور مجوز برای ناشر و مؤلفان کتاب فراهم نبود اما با این سامانه این مشکلات رفع می شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ کتاب خوانی را از خانواده ها شروع کنیم تا هدف اصلی ما که پیشرفت تمدن اسلامی است، محقق شود.

در ادامه جلسه افشین تحفه گر، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد خراسان رضوی با بیان این که خراسان رضوی در حوزه نشر از وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها برخوردار است، ابراز کرد: سال گذشته ۴۲۳۵ عنوان درخواست صدور مجوز به این اداره کل ارسال شده است و ۳۴۹۴ مجوز صادر شد و در مجموع تعداد ۴۱۳۵ عنوان کتاب با 7 میلیون و 743 هزار و 505 نسخه تیتراژ چاپ شده همچنین هزار و ‌۹۳ عنوان کتاب به کشورهای مختلف ارسال شده است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات