۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۰۹۶۶۲
مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بیانیه ای:

داغ هشتم شوال را هرگز فراموش نخواهيم كرد

داغ هشتم شوال را هرگز فراموش نخواهيم كرد
جهان اسلام اگر امروز پاره پاره است و رنجور و مجروح، باید علت را در فرو ریختن دیوار بقعه‌های بقیع، جستجو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، متن بيانيه مركز مديريت حوزه هاي علميه به مناسبت سالروز تخريب حرم مطهر ائمه بقيع عليهم السلام به دست وهابيون خبيث به این شرح است:

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

... و سَيَعْلَمُ اَلَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ (الشعراء 227)

بدعت و جهالت وهابيّت اگرچه ريشه در مغزهاي خشك جاهلان به ظاهر مسلمان شده صدر اسلام دارد اما ابن تيميه و پس از وي، عبدالوهاب نجدي، آنرا گسترش دادند و نخستين بار، در سال 1220 قمري با يورش به مدينه، به تخريب اماكن مقدسه مسلمانان و موحدان پرداختند. اين يورش وحشيانه و بدوي توسط والي مصر سركوب شد اما بار ديگر با حمايت استعمار پير، اين فتنه خاموش شده شعله گرفت. تجزيه كشورهاي اسلامي و زمينه سازي تشكيل كشور صهيونيستي، ايجاد و تقويت فرقه بهائيت در ميان مسلمانان شيعه و فرقه وهابيت در ميان مسلمانان اهل سنت و تغيير نقشه سياسي منطقه غرب آسيا و روي كار آوردن حكومت‌هاي دست‌نشانده و اجنبي‌پرست، از مهم‌ترين دسيسه‌هاي انگليسي يهودي در دو قرن اخير بوده است.

بدين گونه است كه اسلاف داعشيان امروز، دوباره در تاريخ 1344 قمري بر حجاز و مكه و مدينه تاختند و اين بار با صدور فتوا و آزادانه، تمام نمادهاي اسلامي و تاريخي از جمله آرامستان بقيع با همه يادگارهاي ماندگار از صدر اسلام را به بهانه شرك با خاك يكسان كردند و بقعه مباركه ائمه اطهار عليهم السلام را نيز از ميان بردند.

اين بار اما در مقابل اين وحشيان تازه به دوران رسيده، نه از اهل سنت، كاري برآمد چون خلافتي برجاي نمانده بود و نه از شيعيان. مرحوم شهيد مدرس در مجلس براي اعتراض و تشكيل كمسيون ويژه تلاش كرد اما رضاخان مزدور اجنبي، حبيب الله خان بهايي (پدر نخست وزير هويدا) را براي پيگيري و مذاكره به عربستان فرستاد تا با كودتاچيان بدوي به توافقي برسند!

«يوم الهدم» هشتم شوال، هرساله بايد در يادها زنده شود تا بدانيم اگر امروز كودكان يمن و سوريه، نان و امان ندارند، قربانيان اسلام آمريكايي و انگليسي هستند. اگر افغانستان و عراق، معركه آدم‌كش‌ها شدند، دست آتش‌افروز و خانمان سوز صهيونيست‌ها در كار است، اگر مسلمانان ميانمار و سودان و ليبي گرفتار تفرقه و قتل و تجاوزند، استعمارگران ديروز و مستكبران امروز با برباد دادن عزت و پرچم اتحاد مسلمين، در حال غارت ثروت و نفت مسلمانان‌اند و اگر امروز فلسطين عزيز، تاراج معامله قرن شده است، همه از دست‌نشاندگان بزدل و فرومايه‌اي است كه زيارت قبر اولياء خدا را شرك مي‌دانند اما در برابر اربابان آمريكايي خويش سجده مي‌كنند تا گاوهاي شيرده و مطيعي باشند.

جهان اسلام اگر امروز پاره پاره است و رنجور و مجروح، بايد علت را در فروريختن ديوار بقعه‌هاي بقيع، جستجو كرد. مادامي كه معاويه صفتان و عمرو عاص منشان، بر جغرافياي اسلام عزيز، حكومت مي‌كنند آنچه خواهيم ديد عقب‌نشيني و وطن‌فروشي خواهد بود اما امروز از قدس شريف گرفته تا جنه البقيع، از فدك گرفته تا فلسطين، در انتظار تشكيل جبهه‌هاي مقاومت و هلال‌هاي سرخ ولايت و ايمان است تا خيبرشكنانه، عزت و افتخار را به مسلمين جهان بازگردانند و مهياي ظهور شوند. داغ هشتم شوال را هرگز فراموش نخواهيم كرد تا داغ اسلام را بر دل كفار و منافقان و مشركان بگذاريم.

8 شوال 1440
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

عباس قاسم پور
ارسال نظرات