۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۶۰۹۶۶۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

اهمیت صیانت از حریم اهل‌بیت + فیلم

اهمیت صیانت از حریم اهل‌بیت + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: همانطور که نسبت به حرم حساسیت داریم باید نسبت به حریم نیز حساسیت فوق العاده تری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه و کارشناس دینی عصر امروز در جمع دانش پژوهان موسسه تخصصی حوزوی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه ما گاهی تعظیم شعائر داریم و از سویی تخریب شعائر داریم اما بسیار پسندیده است که ما همانطور که نسبت به حرم حساسیت داریم باید نسبت به حریم نیز حساسیت فوق العاده تری داشته باشیم.

حفظ حریم اولویت است

وی در ادامه افزود: همانگونه که حرم اهل بیت مورد تخریب قرار می گیرد حریم اهل بیت عصمت نیز گاه و بی گاه مورد اهانت قرار می گیرد و باید نسبت به آن تعظیم داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حیله دشمن در عصر کنونی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دشمن می داند هیچ گاه نمی‌تواند اصل حزن و فرح را از ما بگیرد در جزئیات و نحوه برگزاری آن فتنه انگیزی می کند.

فتوای مقام معظم رهبری موجب واکنش های متفاوتی بود 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان طلایه دار مبارزه با فتنه در این زمینه و پرداختن به حرمت قمه زنی در مقام افتا عده ای علیه ایشان قلم زدند و با فتوای معظم له مقابله کردند اما غافل از اینکه این فتوا مستدل به پشتوانه ای قوی است.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: در خصوص این موضوع روایتی از امام سجاد(ع) موجود است که صراحتا اشاره به حرمت مسائلی دارد که موجب وهن دین و مذهب می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ مرجع تقلیدی نیست که با قید وهن مذهب قائل به حرمت قمه نشود و مطمئنا کسانی که آب در آسیاب دشمن می ریزند در ضربه ای که به اسلام زده می شود مقصر هستند./811/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
محرمی محرمی
ارسال نظرات