۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۰۹۶۸۰
امام جمعه اهواز:

نتیجه عدم کشت برخی محصولات کشاورزی، وابستگی و بیکاری است

نتیجه عدم کشت برخی محصولات کشاورزی، وابستگی و بیکاری است
امام جمعه اهواز گفت: برخی با طرح عدم کشت بعضی محصولات کشاورزی به دنبال صرفه اقتصادی هستند، اما در واقع شاهد وابستگی و بیکاری جوانان خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، عصر امروز در جمع مدیر و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به نقش جهاد کشاورزی در بحث معیشت، تأمین غذای حلال و زدودن وابستگی‌ها اظهار داشت: برخی با طرح عدم کشت بعضی محصولات کشاورزی به دنبال صرفه اقتصادی هستند حال آنکه وقتی غالب محصولات خارج از کشور تهیه شود افزون بر وابستگی، بیکاری جوانان را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه استان در بخش کشاورزی توانایی تأمین غذای بالغ بر ۳۵۰ میلیون نفر را دارد، عنوان داشت: عمده نابسامانی‌ها در بخش کشاورزی و نخیلات ناشی از مسائل فرهنگی است به این معنا که نگاه استعمارگرایانه جوانان را به سوی شغل‌های دولتی و دوری از کشاورزی می‌کشاند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه با وجود ترسالی و آب، دقت لازم برای توزیع آب در میان کشاورزان ضروری است، افزود: در برخی کشورها، زمین‌های کشاورزی غیرقابل کشت وجود دارد، اما همین زمین‌ها با تبدیل آب شور به آب شیرین به زمین کشاورزی تبدیل شدند؛ در کشور نیز بستر مهیا است، اما باید پرسید چرا علی رغم کمبود آب انجام نمی‌شود؟

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه قیمت بالای خرما در بازار به علت خشکسالی سال گذشته است، بیان داشت: با برنامه ریزی باید در حوزه کشاورزی، امنیت ایجاد شود؛ گرانی برخی محصولات خوراکی به علت عدم مدیریت است که در دست چند دلال قرار دارند و هر از گاهی با گران کردن شان به مردم فشار می‌آورند.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی، اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و شیرین سازی آب می‌توان به سوی مدیریت محصولات کشاورزی حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: با توجه به میزان بالای مشکلات استان تعطیلی‌ها باید مدیریت شود و اینکه ۳ روز استان خوزستان به علت گرما که تحت عنوان مدیریت انرژی تعطیل شود را نمی‌پذیریم.

امام جمعه اهواز بیان داشت: باید تلاش شود تا بستر برای کشت تابستان در استان آماده شود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات