۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۰۹۶۹۰
آیت الله عیسی قاسم:

شهدا مایه افتخار کشور ایران هستند | مسیر شهادت ادامه دارد

شهدا مایه افتخار کشور ایران هستند | مسیر شهادت ادامه دارد
رهبر شیعیان بحرین تمام دنیا را مدیون قطره های خون شهدا عنوان و تأکید کرد که مسیر شهادت ادامه دارد و شهدای دیگری به همین مدرسه و این راه خواهند پیوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین یادواره 128 شهید منطقه دروازه ری قم با عنوان «دروازه وصال» شامگاه چهارشنبه در محل امام زاده شاه سید علی(ع) قم برگزار شد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین که میهمان ویژه این مراسم بود، با بیان این که شهید نوری است که تاریکی ها را روشن می‌ کند، گفت: شهید برای تمام زمان ها و مکان ها است و ویژه گوشه خاصی از عالم نیست.

وی افزود: دلیل این ادعا که شهید در زاویه معینی محدود نمی شود این است که شهید به خاطر دین اسلام خون را عطا می‌ کند؛ وقتی وجود این زمین و زمان از بعد مادی و معنوی با ارزش می‌ شود که دین مبین اسلام در واقع حاکم شود و شهید برای دین اسلام به شهادت رسید و خونش ریخته شد.

رهبر شیعیان بحرین تمام دنیا را مدیون شهدا دانست و گفت: همه جهان مدیون شهدای ایران هستند همچنانکه مدیون هرشهیدی هستند که در هرجای دنیا به زمین می‌ افتد، شهدا حد و مرز ندارند و از این رو واجب است بر تمام مرزها که در مقابل شهدا از بین برود و مسیر شهادت ادامه دارد و شهدای دیگری به همین مدرسه و این راه خواهند پیوست.

وی قم را شهری شهید پرور و از این جهت مفتخر دانست و  اظهار داشت: شهید داشتن، افتخاری بسیار بزرگ است چراکه هر قطره خون شهید در احیای دین نقش پررنگی دارد و استقامت ما و کل مسیری که طی می‌ کنیم مدیون اولین قطره خون و آخرین قطره خون شهدا است.

آیت الله عیسی قاسم خاطرنشان کرد: به شما مردم عزیز تبریک می‌ گویم نه برای یک بار و دوبار و سه بار بلکه برای همیشه که شما و سرزمین تان زادگاه و منبع شهدا است و از این که مرا دعوت کردید تشکر می‌ کنم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات