۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۰۹۷۰۰
مدیر مدرسه علمیه امام علی ساری:

حرکت علمی حوزه باید به سمت نخبه پروری هدایت شود

حرکت علمی حوزه باید به سمت نخبه پروری هدایت شود
حجت الاسلام ماشینچیان، یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه های علمیه را در شرایط امروز جامعه را پرورش طلابی نخبه برای جامعه اسلامی عنوان کرد.
حجت الاسلام ماشینچیان، مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه های علمیه را در شرایط امروز جامعه را پرورش طلابی نخبه برای جامعه اسلامی عنوان کرد.
 
وی با بیان این که نخبه پروری و توجه به اخلاق و تربیت همواره باید جزء اولویت‌های نخست مدارس علمیه قرار گیرد، افزود: تنها پرداختن به آموزش در حوزه کافی نیست و نمی‌تواند اهداف اصلی حوزه را تحقق بخشد.
 
حجت الاسلام ماشینچیان با تأکید بر این که تنها یک طلبه نخبه و مهذب می‌تواند در جامعه امروز رشد و ترقی لازم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل جامعه با چنین طلابی نزدیک‌تر و اثربخش‌تر خواهد بود.
 
مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با اشاره به این که پیشرفت علم و تکنولوژی موجب در عین حال که موجب افزایش سطح آگاهی‌های عمومی مردم شده، شبهات و سؤوالات بسیاری را نیز برای آن‌ها به وجود آورده است، گفت: تنها طلاب و روحانیان هستند که با آموختن و عمل به علم دین می‌توانند جامعه را در مسیر صحیح هدایت کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن امروز همه توان خود را به کار گرفته تا جامعه دینی را به مسیر انحراف بکشاند، خاطرنشان کرد: رشد روز افزون آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه خود نشان از تلاش مضاعف دشمن در این مسیر است.
 
حجت الاسلام ماشین چیان با اشاره به این که حوزه‌های علمیه هیچ گاه نسبت به وضعیت فرهنگی و دینی جامعه بیگانه نبوده اند، گفت: علمای دین با تلاش مضاعف در سه عرصه تبلیغ، تعلیم و تألیف توانستند دین و ارزش‌های الهی را از چنگال دشمن مصون نگاه دارند.
 
مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با بیان این که امروز به جرأت می‌توان گفت ارزش‌های دینی و انقلابی ما در معرض خطر جدی دشمن قرار دارد، افزود: لحظه‌ای بی توجهی و سستی در برابر تلاش گسترده دشمن، به طور حتم جامعه اسلامی را با خسارت‌های جدی مواجه خواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برای مقابله با توطئه‌ها و هجمه‌های دشمن آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب باید همواره زنده و پویا باشد، بیان داشت: دشمن می‌کوشد تا آرمان‌های اصیل این نظام دینی در جامعه کمرنگ شود تا بتواند خواسته‌های شیطانی خود را در کشورمان عملیاتی کند./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات