۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۰۹۷۱۳

کتابخانه عمومی در شهرستان خرمشهر افتتاح شد

کتابخانه عمومی در شهرستان خرمشهر افتتاح شد
کوهی رستمی گفت: کتابخانه عمومی در شهرستان خرمشهر و در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و ۲۸۰ متر مربع افتتاح شد.
منصور کوهی رستمی، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از افتتاح کتابخانه عمومی قلم چی۱ در شهرستان خرمشهر خبر داد و گفت: این کتابخانه در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و ۲۸۰ متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال با مشارکت بنیادعلمی آموزشی قلم چی ۱ در روستای سوره خرمشهر افتتاح شد.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه این کتابخانه با ظرفیت ۱۵ هزار جلد کتاب شامل بخش‌های مخزن، سالن‌های مطالعه ویژه برادران و خواهران، بخش کودک و نوجوان است، اظهار داشت: ۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از اعتبار هزینه شده برای ساخت این کتابخانه از محل تملک دارایی و ۲ درصد نفت و یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال نیز از سوی بنیاد قلم چی هزینه شده است.

کوهی رستمی تصریح کرد: انجام پروژه قلم چی، تامین هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از سوی بنیاد قلم چی در پی داشت.

وی با بیان اینکه پروژه تجهیز کتابخانه عمومی قلم چی امکاناتی از قبیل میز، صندلی، قفسه و سایر ملزومات کتابخانه‌ها را شامل شد، افزود: کتابخانه عمومی قلم چی۱  ششمین کتابخانه عمومی خرمشهر است که در روستای سوره خرمشهر با جمعیت بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۰ نفر راه اندازی شد.

این مقام مسؤول بیان داشت: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی خرمشهر و ۹۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود دارد./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات