۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۰۹۷۲۲
«انجمن علمای فلسطین»:

هدف از نشست بحرین حذف مساله فلسطین است

هدف از نشست بحرین حذف مساله فلسطین است
«انجمن علمای فلسطین» نشستی در غزه در مخالفت با نشست آتی بحرین برگزار و در آن اعلام کرد که هدف از نشست منامه، حذف مساله فلسطین و نابود کردن آرمان‌های فلسطینی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن علمای فلسطین روز چهارشنبه با صدور بیانیه پایانی نشست «علمای فلسطین در مقابل طرح معامله قرن ترامپ» در نوار غزه اعلام کرد که هدف از برگزاری نشست بحرین، حذف مساله فلسطین و نابود کردن آرمان‌های فلسطینیان است.

در بیانیه مزبور، «مروان ابوراس» رییس انجمن علمای فلسطین گفت: «معامله قرن جنایت سیاسی علیه دین، مردم و بشریت بوده و به بهانه رفاه اقتصادی در صدد نقض حقوق فلسطینیان و حذف مساله فلسطین است».

وی افزود: «ما از مردم کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که از مقاومت دفاع و از مردم فلسطین حمایت کنند».

او با اشاره به اینکه فلسطینیان پایبند به حق بازگشت به اراضی خود هستند، افزود: «تمام طرف‌های فلسطینی تفرقه را کنار گذشته و به دنبال وحدت ملی باشند».

نشست اقتصادی بحرین در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه بحرین برگزار خواهد شد و طی آن وزیران اقتصاد به همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهند داشت. این تلاش‌ها از سوی «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد رییس جمهور آمریکا به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در امور خاورمیانه هدایت خواهد شد.

معامله قرن طرح آمریکایی است که فلسطینیان را عملاً از تشکیل کشور مستقل محروم می‌کند و به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی رسمیت می بخشد.

کارشناسان می‌گویند،‌ معامله قرن که ترامپ با ادعای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به‌ دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

«محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین چندی پیش در سخنانی با انتقاد از طرح صلح آمریکا و همچنین نشست اقتصادی بحرین گفته بود که «معامله قرن یا همان معامله ننگ و نشست اقتصادی که ماه آینده برگزار می‌شود به جهنم خواهند رفت»./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات