۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۰۹۷۲۷
از صبح امروز؛

مرحله نهایی مسابقات سراسری شفاهی قرآن اوقاف در کاشان آغاز شد

مرحله نهایی مسابقات سراسری شفاهی قرآن اوقاف در کاشان آغاز شد
مرحله نهایی مسابقات شفاهی قرآن اوقاف از صبح امروز با حضور ۵۵۲ نفر شرکت کننده در امامزاده طاهر و منصور و امامزاده سلطان امیر احمد در کاشان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام اصغر توسلی رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان صبح امروز در حاشیه برگزاری مسابقات سراسري شفاهی قرآن اوقاف مرحله شهرستاني که در کاشان آغاز شد در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ ۵ و ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

وی از رشد ۷۰ درصدی شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی این مسابقات در کاشان، افزود: سال گذشته در این مسابقات ۳۷۵ نفر شرکت داشتند که با افزایش ۷۰ درصدی شرکت کنند گان در سال جاری به ۵۵۲ نفر افزایش یافت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از ثبت نام کنندگان در مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آقا و ۷۵ درصد مابقی بانوان هستند، اظهار داشت: به دلیل استقبال چشمگیر بانوان مسابقات در دو سالن مجزا و همزمان برای بانوان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اصغر توسلی در ادامه با اشاره به اینکه نفرات اول تا سوم این مسابقات در هر رشته به مرحله استانی این رقابت‌ها صعود خواهند کرد یادآور شد: مرحله استانی مسابقات ۱۲تیرماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مسابقات را ۱۴ داور قضاوت می‌کنند و سه نفر از اساتید به عنوان کارشناس تلاوت پس از اجرای مسابقه هر یک از شرکت کنندگان توضیحات، راهنمایی ها، نقاط قوت و یا ضعف متسابق را به ایشان ارائه خواهند کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از اتمام مسابقات کارنامه ریز نمرات به متسابق ارائه می‌شود، گفت: در سال‌های قبل پنجاه درصد رتبه‌های حفظ قرآن استان اصفهان از آن شهرستان کاشان بوده است.

حجت الاسلام اصغر توسلی یادآور شد: مرحله مقدماتی مسابقات در منطقه مشهداردهال و بخش نیاسر و همچنین منطقه شمال کاشان برای شهر‌های مشکات، راوند، طاهرآباد، خزاق، سن سن و آب شیرین در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شده و نفرات برتر مسابقات به مرحله شهرستانی راه یافتند./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات