۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۰۹۷۳۸
الخلیج اونلاین:

مقاومت در یمن، ابتکار عمل را از ائتلاف سعودی بدست گرفت

مقاومت در یمن، ابتکار عمل را از ائتلاف سعودی بدست گرفت
یک رسانه قطری با بیان اینکه حمله یمنی‌ها به فرودگاه ابها، شکست عربستان را ثابت کرد، نوشت: حوثی‌ها توانستند ابتکار عمل را از ائتلاف سعودی بدست بگیرند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن سه شنبه گذشته به غیرنظامیان در عربستان و امارات هشدار داد که از مراکز و تاسیاست نظامی و زیرساخت‌های حیاتی این دو کشور فاصله بگیرند.

بامداد روز گذشته، یعنی تنها یک روز پس هشدار سخنگوی نیروهای مسلح یمن، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی، فرودگاه «ابها» در جنوب عربستان را با موشک کروز زدند و برج مراقبت آن را منهدم کردند.

فرودگاه بین‌المللی ابها که در فهرست 300 هدف اعلامی ارتش یمن قرار دارد، از اهمیت راهبردی خاصی برخوردار است.

در این رابطه، وبسایت خبری الخلیج اونلاین با اشاره به حمله مقاومت یمن به عمق خاک عربستان، طی گزارشی نوشت: حوثی ها با حمله به فرودگاه بین المللی ابها، ابتکار عمل را در جنگ یمن بدست گرفتند.

بنا بر این گزارش، حمله یمنی ها با موشک کروز به فرودگاه ابها آن هم پس از تأکید سعودی مبنی بر نابودی موشک ها و سلاح هوایی ارتش یمن، شکست عربستان را در این جنگ ثابت کرد.

حوثی ها توانستند با سلاح هایی به عربستان حمله کنند که در زمان دولت مستقر «علی عبدالله صالح» هم وجود نداشت و این موضوع ثابت می کند که آنها ابتکار عمل در جنگ را از ائتلاف عربی بدست بگیرند./983/ب

ارسال نظرات