۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۰۹۷۷۵
حجت الاسلام بهرامی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های حوزه علمیه خواهران

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های حوزه علمیه خواهران
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: با جذب حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه خواهران استان اصفهان می‌توانیم وضعیت فرهنگی استان را تغییر دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ظهر امروز در همایش سالانه هیأت امنا مدارس علمیه خواهران استان اصفهان، با اشاره به ظرفیت بالای حوزه خواهران اصفهان، گفت: ۵۲ حوزه خواهران در استان اصفهان هستند که یک دهم تعداد حوزه‌های خواهران کشور است. امیدوار هستیم تغییرات و تحولات مفیدی را در حوزه خواهران استان رقم بزنیم و بتوانیم به درستی از تمام ظرفیت‌های حوزه خواهران استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است بر عملکرد مدیران حوزه‌های علمیه نظارت داشت، افزود: بیش از ۶۵۰۰ نفر در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند، امروز طلاب خواهر در سطح سه و چهار در حال تحصیل بوده و ظرفیت بسیار خوبی برای بهره برداری علمی و فرهنگی دارند، هیأت امنای مدارس علمیه باید فعال باشند و تلاش کنند تا از ظرفیت و توانمندی طلاب به خوبی استفاده شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تأکید بر ضرورت به کارگیری حداکثر توان طلاب خواهر در نهادهای مختلف علمی و فرهنگی، تصریح کرد: تأکید بر جذب حداکثری خواهران در مدارس علمیه داشته‌ایم تا مانع تعطیلی و ایجاد مشکل برای مدارس شویم، ظرفیت جذب ۱۵ هزار خواهر طلبه را می‌توانیم ایجاد کنیم تا از این طریق وضعیت فرهنگی استان اصفهان را تغییر دهیم.

حجت الاسلام بهرامی خاطرنشان کرد: ۱۴۰۰ سال است که حوزه علمیه بودجه دولتی ندارد و این روال همچنان هم ادامه خواهد داشت و قرار نیست حوزه علمیه چشم داشتی به بودجه‌های دولتی داشته باشد. آیت الله مکارم می‌فرمودند خدمت امام خمینی رسیدیم و از ایشان خواستیم پولی از دولت به حوزه علمیه اختصاص داده شود، امام خمینی مخالفت کردند و فرمودند حوزه همیشه با خیرین و مردم دیندار اداره شده است و نباید دولتی شود./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات