۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۰۹۷۷۶
امیر حیدری:

نیروی زمینی ارتش در همه زمینه‌ها به خودکفایی رسیده است

نیروی زمینی ارتش در همه زمینه‌ها به خودکفایی رسیده است
امیر حیدری گفت: بالگردی که باید برای اورهال آن دو سال زمان صرف و قطعات آن از خارج کشور تامین می‌شد امروز در دو ماه و با قطعات داخلی تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، امیر کیومرث حیدری در حاشیه بازدید از نمایشگاه پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هوانیروز یک یگان مهم و فناوری و تجهیزات محور است که تکنولوژی‌های متفاوت و متعددی باید در هوانیروز نهادینه شود که یک بالگرد بتواند به سلامت پرواز خود را انجام دهد.

وی افزود: بالگردهای هوانیروز در حوادث غیرمترقبه و در دفاع از حدود و ثغور کشور، پشتیبان ملت بزرگوار ما هستند و کار پشتیبانی را انجام می‌دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هوانیروز در دفاع مقدس دارای سابقه درخشان و عملکردی بی‌نظیر است و گواه آن نیز شهدای همیشه جاوید هوانیروز است.

حیدری با بیان اینکه اینک ما در ادامه راه شهدای عزیزمان باید این یگان تکنولوژی محور را سرپا نگه داریم تاکید کرد: همه فرماندهان ما به این واقف هستند که باید کارکنان نخبه و دانشمند و کارکنانی که ابداعات و اختراعاتی دارند را ارج نهیم.

وی گفت: امروز هم فلسفه حضور من در این پایگاه تقدیر از عزیزانی است که توانسته‌اند بالگردی که باید برای اورهال آن دو سال زمان صرف و قطعات آن از خارج کشور تامین می‌شد، در این پایگاه کمتر از یک فرصت دو ماهه و با قطعات داخلی که در خود هوانیروز تولید شده اورهال کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: نیروی زمینی ارتش در همه زمینه‌ها به ویژه در بخش بالگردی به درجه‌ای از خودکفایی رسیده ‌ که می‌تواند به کشورهای اطراف هم کمک کند.

وی تاکید کرد: اعتقاد من این است که تهدیدات دشمن از ضعف و ناتوانی اوست و الا اگر کسی قادر به انجام کاری باشد، تهدید نمی کند.

حیدری خاطرنشان کرد: همان دشمنی که قادر بود در عراق و افغانستان استقرار پیدا کند و قادر بود به ما نیز حمله کند اما زمانی که قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و حاضر به جنگی نیروهای مسلح و از همه مهم‌تر همت بلند و الهی رهبر جمهوری اسلامی ایران را دید عقب نشینی کرد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات