۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۰۹۷۸۰
در هفت جلسه؛

تکنیک‌های مقابله با رنج‌ را فرا بگیرید

تکنیک‌های مقابله با رنج‌ را فرا بگیرید
دوره تکنیک های مقابله با رنج های بزرگ زندگی با عنوان "به سختی صخره به نرمی آب" در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین دوره تکنیک های مقابله با رنج های بزرگ زندگی را برگزار می کند.

بر اساس این گزارش، تکنیک های مقابله با رنج های زندگی با عنوان به سختی صخره به نرمی آب در قالب 7 جلسه دایر می شود.

این دوره ها از سوی حجت الاسلام محمدرضا آتشین صدف، مبلغ و کارشناس صدا و سیما برگزار و مدرک پایان دوره به شرکت کنندگان اعطا می شود.

نخستین جلسه تکنیک های مقابله با رنج های بزرگ زندگی در تاریخ 3 تیرماه 98 به صورت رایگان برگزار می شود.

این دوره دوشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت 18 تا 19:30 دایر و ظرفیت کلاس نیز محدود است.

غم، استرس، ناامیدی، تنهایی و ترس از سرفصل های آموزشی دوره تکنیک های مقابله با رنج های بزرگ زندگی است.

مهلت ثبت نام در این دوره تا اول تیرماه است و علاقه مندان با تلفن 02532603091 الی 4 داخلی 109 از ساعت 9 تا 14 تماس بگیرند.

ارسال نام و نام خانوادگی، عنوان دوره و شماره تماس به شماره 30002223000232 و یا حضور به آدرس قم خیابان صفاشهر کوچه 4 پلاک 50 از دیگر راه های ثبت نام در این دوره است.

گفتنی است، بیشتر ما آدم‌ها کم‌وبیش در زندگی با رنج‌هایی روبرو می‌شویم: غم، ترس، تنهایی، استرس، ناامیدی. این رنج‌ها ما را از نظر بدنی و روحی- روانی ضعیف می‌کند، با وجود آنها از زندگی‌مان رضایتی نداریم و لذتی نمی‌بریم، روابط ما با دیگران رفته‌رفته بدتر می‌شود و به دنبال آن رابطه‌ی آنها هم با هم تیره‌تر می‌شود؛ حتی بر رابطه‌ی ما با خدا اثر بدی می‌گذارد؛ چه‌بسا دلخور شویم که چرا اصلاً ما را به این دنیای سراسر رنج آورده است؛ چرا به داد ما نمی‌رسد؛ چرا ما را از این زندگی راحت نمی‌کند. خلاصه زمانی می‌رسد که حس می‌کنیم در گردابی گیر افتاده‌ایم که روزبه‌روز ما را بیشتر در خود فرو می‌برد که غرق کند.

بخشی از این رنج‌ها طبیعی هستند و مربوط به ذات زندگی و ویژگی‌های این دنیا؛ اما بخش زیادی از این رنج‌ها تحت تأثیر افکار و تصمیم‌ها و رفتارهای خود ما یا دیگران‌اند. ما هیچ اجباری نداریم که مدت مدیدی بار این نوع رنج‌های زائد را به دوش بکشیم؛ چون هم می‌توانیم از به وجود آمدن خیلی از آنها پیشگیری کنیم و هم می‌توانیم با روش‌ها و تکنیک‌هایی، آنها از زندگی خودمان پاک کنیم یا تا حد زیادی کاهش دهیم.

از این روش‌ها و تکنیک‌ها هم در آموزه‌های دینی سخن رفته و هم پژوهش‌های روانشناختی متعددی دربارة آنها صورت گرفته است که بهره‌گیری از این دو منبع به ما کمک می‌کند قوی‌تر و محکم‌تر مثل صخره و درعین‌حال و انعطاف‌پذیرتر و تازه‌تر مثل آب روان زندگی کنیم.

آشنایی با این روش ها و تکنیک ها هم به کار خود فرد می‌آید و هم او را تبدیل به یاریگری برای دیگران می‌کند؛ دیگرانی که برایش عزیز هستند و او می‌بیند که آنها در پنجه‌های رنج‌هایی اسیر هستند که می‌توانند آزاد شوند./927/ت302/س

عباس قاسم پور
ارسال نظرات