۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۰۹۷۸۳
حجت الاسلام غلامی:

حفظ حجاب و عفاف در ارتقای سلامت جامعه مؤثر است

حفظ حجاب و عفاف در ارتقای سلامت جامعه مؤثر است
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان به نقش حجاب و عفاف در ارتقای سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: کانون خانواده نقش بسیاری در ارتقای این مهم دارد.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، به اهمیت پرداختن موضوع حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: حضرت زهرا(س) الگوی ماندگار برای حجاب در همه عصرها است.

وی با اشاره به اینکه در سوره های مختلف آیات فراوانی به بحث حجاب و عفاف پرداختند و از جمله این آیات، آیات سوره نور و سوره احزاب است که مستقیم به وجود و ضرورت حفظ حجاب تأکید می کنند، افزود: فریضه الهی است که زنان باید پوشش حجاب اسلامی را رعایت کنند و از دید نامحرم در امان باشند و چادر برای زن حصاری است که موجب در امان ماندن او از تیررس شیطان می شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان به نقش حوزه های علمیه و دیگر نهادهای فرهنگی در زمینه پرداختن به مسأله حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه، مربیان پرورشی و خانواده ها در تبیین و ترویج فرهنگ دینی نقش مؤثری دارند و باید ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه پایه و اساس و خمیرمایه زندگی ها زنان هستند، ادامه داد: اگر زن از نظر اعتقادی و دینی سالم باشد زندگی در مسیر صحیح قرار می گیرد و در تربیت فرزند سالم نقش آفرین است.

حجت الاسلام غلامی به نقش خانواده در تربیت فرزند و حفظ حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: مادر در کانون خانواده باید به نقش تربیتی خویش عمل ککند و فرزندانی با حجاب و عفت تربیت کند، تربیتی که موجب شود زمانی فرزند وارد جامعه شود محیط و رفتار دیگران ضربه ای به اعتقادات او وارد نکند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به این نتیجه رسیدند که جایگاه زن و مادر خانواده را مورد هدف قرار دهند و با ابزار ضدارزش های دینی در پی فروپاشی خانواده ها هستند و تحکیم بنیان خانواده ها را مورد حمله قرار دادند، گفت: راه مقابله با این توطئه های تربیت صحیح فرزند است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تأکید کرد: علمای دین و مبلغان باید از ظرفیت های تبلیغی استفاده کنند و از طریق فضای مجازی برای تحکیم دین، بیان احکام، ترویج و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف نقش آفرینی کنند و در رشد دینی و اعتقادی جامعه ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: تبلیغات اسلامی، گروه های جهادی، حوزه های دینی، دانشگاه ها، نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، سپاه، به ویژه ستاد امربه معروف و نهی از منکر و نهادهای فرهنگی در راستای ارتقای سلامت جامعه و تحکیم بنیان خانواده گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در تبیین و ترویج ارزش های دینی و اسلامی به درستی عمل کنیم و در ارتقای سلامت جامعه موفق عمل کنیم می توانیم از بحران های مختلف عبور کنیم و در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان موفق عمل کنیم./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات