۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۶۰۹۷۸۷
آیت‌الله اعرافی در گفت وگوی اختصاصی با رسا:

خدمت به جامعه در ذات حوزه است | روحانیت با طعنه و تعرض صحنه را خالی نمی کند

خدمت به جامعه در ذات حوزه است | روحانیت با طعنه و تعرض صحنه را خالی نمی کند
آیت‌الله اعرافی همراهی و همدلی با مردم را آمیخته با ذات حوزه و روحانیت دانست و تاکید کرد که حوزویان با طعنه ها و تعرض ها صحنه را خالی نکرده و نخواهند کرد.

آيت‌الله عليرضا اعرافي مدير حوزه‌هاي علميه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا و در پاسخ به سؤالی مبني بر اينكه به نظر حضرتعالي به عنوان مدير حوزه‌هاي علميه چه كاري بايد انجام داد تا اكثريت پرورش‌يافتگان حوزه علميه مانند شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين خرسند انقلابي باشند گفت: در ذات و هويت حوزه‌هاي علميه آمادگي براي ايثار، فداكاري و جانفشاني وجود دارد.

مدير حوزه‌هاي علميه ادامه داد: هر كس به حوزه گام مي‌گذارد بايد خود را آماده هرگونه فداكاري و جانفشاني براي آرمان‌هاي بزرگ اسلام و انقلاب اسلامي كند.

وي با محتمل دانستن فاصله گرفتن برخي از حوزويان از هويت حوزوي خود ابراز داشت: ذات انقلابي در همه حوزه با درجات و مراتب مختلف وجود دارد.

آيت‌الله اعرافي نتيجه گرفت: ما در متن تربيت حوزوي بايد فداكاري، مجاهدت و روح انقلابي را مد نظر قرار دهيم؛ افرادي مانند شهيد خرسند اين افتخار را داشته‌اند كه پيشگام اين جانفشاني و فداكاري باشند.

مدير حوزه‌هاي علميه با تأكيد بر اينكه حوزويان نبايد از روحيه مجاهدت و انقلابي غفلت كنند اظهار داشت: هر كس به حوزه وارد مي‌شود بايد خود را براي خدمت مجاهدانه و فداكاري و جانفشاني در راه اسلام و انقلاب آماده كند.

وي هشدار داد: اين نكته را بايد بدانيم كه خدمت به جامعه در ذات روحانيت وجود دارد؛ در تاريخ صدها ساله حوزه، روحانيان و مراجع، علما و بزرگان خود را در خدمت مردم و گره‌گشاي مشكلات آن‌ها مي‌ديدند. امروز هم حوزه همانگونه است و بيش از گذشته بايد باشد.

آيت‌الله اعرافي تصريح كرد: شهيد خرسند كسي است كه هم هويت انقلابي‌گري و جانفشاني را در عمل و منش خود منعكس كرد و به افتخار بلند شهادت نائل شد و هم در زندگي نشان داد كه خادم مردم است.

مدير حوزه‌هاي علميه روحانيت را استوار توصيف كرد و گفت: قرار نيست كه روحانيت با اين سختي‌ها، مرارت‌ها، طعنه‌ها، ملامت‌ها، شهادت‌ها و مشكلات از صحنه خارج شود.

وي افزود: روحانيت را همواره مردان مبارز در صحنه مي‌دانستيم و پس از اين هم همينگونه خواهد بود؛ پيام خون شهيد خرسند هم همين سه نكته است.

آيت‌الله اعرافي در پاسخ به اينكه نهادهاي امنيتي و قضايي چه وظيفه‌اي در مقابله با هجمه و تعرض عليه روحانيت بر عهده دارند گفت: همانطور كه مكاتبه شده است و در حال پيگيري هستيم، انتظار جامعه، مردم و حوزويان اهتمام بيشتر دستگاه‌هاي امنيتي و مسئول درباره تعرض به نمادهاي حوزه و روحانيت است.

مدير حوزه‌هاي علميه افزود: از اقدامات و پيگيري‌هاي انجام شده نيروهاي انتظامي و امنيتي متشكر هستيم، اما اين اقدامات كافي نيست؛ لااقل در ذهن حوزويان امروز اين است كه اقدامات قوه قضائيه، نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي امنيتي كافي نيست.

وي تصريح كرد: امنيت را براي همه كشور، همه جوانان و نيروهاي انقلاب مي‌خواهيم كه البته براي حوزويان هم مفيد خواهد بود. اميدواريم با حل اين مشكل، شبهه‌اي كه در ذهن حوزويان هست رفع شود./836/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
محمود لطیف
ارسال نظرات