۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۰۹۷۹۵
آیت‌الله هادوی تهرانی:

هجمه علیه روحانیت تغییر شکل داده است

هجمه علیه روحانیت تغییر شکل داده است
آیت‌الله هادوی تهرانی هجمه به روحانیت را در دو سال گذشته یکسان با سال‌های قبل دانست و گفت: این هجمه از تاکتیک تخریب فکری، عقیدتی و شخصیتی به تاکتیک فیزیکی تبدیل شده است.

آيت‌الله مهدي هادوي تهراني استاد درس خارج حوزه علميه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، شهادت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين خرسند را در مسير شهادت ائمه جمعه‌اي دانست كه از ابتداي انقلاب مورد هجوم واقع شده‌اند و گفت: به اين دليل كه روحانيت پرچمدار و سامان‌دهنده انقلاب بود و به يك معنا مديريت انقلاب را بر عهده داشت، هميشه مورد هجوم دشمنان انقلاب بوده و هست.

استاد درس خارج حوزه علميه قم افزود: حملات به روحانيت در سال‌هاي گذشته افزايش نداشته است بلكه شكل حملات تغيير تاكتيكي پيدا كرده است؛ قبلاً در اوايل انقلاب حملات فيزيكي و حذف فيزيكي بود، بعد از آن، اين حملات به حملات فكري، عقيدتي و حيثيتي تبديل شد و اكنون بازگشتي به حملات و حذف فيزيكي است.

وي تصريح كرد: جايگاه روحانيت در بين مردم ما قوي‌تر از آن است كه با اين اعمال تضعيف شود؛ شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين خرسند يك شخصيت مردمي بود؛ مردم روحانيت را مي‌شناسند و مي‌دانند كه اين قشر، دلسوز مردم است.

آيت‌الله هادوي تهراني ادامه داد: جايگاه مردمي روحانيت تضعيف نشده است، اما تاكتيك دشمنان روحانيت و انقلاب تغيير كرده است كه با توجه به اين تفاوت تاكتيك‌ها ما هم بايد نحوه مقابله را تغيير دهيم.

استاد درس خارج حوزه علميه قم درباره مقابله با هجمه دشمنان عليه روحانيت ابراز داشت: اوايل انقلاب روحانيت محافظي نداشت و بسيار راحت با مردم در ارتباط بود؛ همين مسائل باعث شد كه هاله‌اي از حافظت در بين روحانيت ايجاد شود؛ البته نبايد با ايجاد لايه‌هاي حفاظتي مردم را از روحانيت جدا كرد. بايد طوري از روحانيت حفاظت شود كه اجازه ارتباط مردم با آن‌ها وجود داشته باشد.

وي گفت: باید فضایی ایجاد شود تا ضمن حفاظت از شخصیت های روحانی بزرگوار، این بزرگواران بتوانند در محيطي امن با مردم در ارتباط باشد و بتواند به وظايف مردمي خود عمل كند./836/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمود لطیف
ارسال نظرات