۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۰۹۸۰۶
نماینده مجلس:

مسؤولان برنامه مشخص و مدونی برای نزدیک کردن مناطق محروم به مرکز کشور ندارند

مسؤولان برنامه مشخص و مدونی برای نزدیک کردن مناطق محروم به مرکز کشور ندارند
نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان کشور برنامه مشخص و مدونی برای نزدیک کردن مناطق محروم به مرکز کشور ندارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد حمزه در دیدار نخبگان و سرمایه‌گذاران جنوب استان کرمان با وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه جنوب کرمان منطقه‌ای ویژه و منحصر به فرد است اظهار داشت: با وجود همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها مردم این منطقه زندگی قابل قبولی ندارند.

وی با بیان اینکه توزیع منابع در کشور متوازن تقسیم نمی‌شود و متاسفانه به مناطق دورافتاده سهمی از منابع نمی‌رسد گفت: مسئولان کشور برنامه مشخص و مدونی برای نزدیک کردن مناطق محروم به مرکز کشور ندارند و این یک مشکل بزرگ برای کشور است.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمان دچار محرومیت‌های زیادی به ویژه در جنوب استان است که می‌طلبد به این منطقه توجه بیشتری شود عنوان کرد: وزن بیشتر اقتصاد هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برپایه اقتصاد سنتی و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه پتانسیل‌های بزرگی در این منطقه وجود دارد، گفت: 75 درصد کرومیت کشور در این منطقه وجود دارد که اگر از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود می‌تواند کمک بزرگی نه تنها به اقتصاد منطقه که به کشور شود.

حمزه با اشاره به اینکه مشکل چارت سازمانی اداره کل صنعت و معدن جنوب کرمان باید حل شود افزود: این منطقه ظرفیت‌های صنعتی و معدنی بسیاری دارد و می‌طلبد این چارت تکمیل و تایید شود.

وی با بیان اینکه مشوق‌ها و تسهیلات سرمایه‌گذاری در این منطقه باید افزایش داده شود عنوان کرد: جنوب کرمان منبع بزرگی از صنایع و معادن کشور محسوب می‌شود.

نماینده شهرستان رودبارجنوب، کهنوج، فاریاب، قلعه‌گنج، منوجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدات بسیار بالایی در بخش کشاورزی در منطقه جنوب استان کرمان وجود دارد گفت: سالانه حدود 4 میلیون تن محصولات کشاورزی در جنوب استان تولید می‌شود.

در این جلسه مسلم مروجی‌فرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به صدور 367 مجوز پروژه‌های صنعت، معدن و تجارت در منطقه جنوب استان کرمان اظهار داشت: بهره‌برداری از این طرح‌ها برای بیش از 6 هزار و 900 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه 14 طرح اقتصاد مقاومتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان تعریف شده که تا پایان سال گذشته در حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند افزود: در سال جدید نیز طرح‌های اقتصاد مقاومتی جدیدی برای این منطقه تعریف شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه 70 درصد کرومیت کشور از جنوب استان کرمان صادر می‌شود گفت: متاسفانه عدم تکمیل زیرساخت‌ها در جنوب استان باعث عدم توسعه شده در منطقه شده است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات