۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۰۹۸۱۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

رفتار غلط افراد به ظاهر متدین، توجیه درستی برای دین زدگی نیست

رفتار غلط افراد به ظاهر متدین، توجیه درستی برای دین زدگی نیست
کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر شخصی به خاطر رفتار غلط یک انسان متدین، بگوید من از دین زده شده ام و دیگر نماز نمی خوانم، به خودش ضرر وارد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه پنج شنبه در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به ایراد سخنرانی پیرامون تجسم اعمال و حسابرسی در عوالم پس از مرگ پرداخت.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امیرمؤمنان(ع) وقتی از صفین باز می گشتند، اصحاب خود را که در جنگ شکست خورده بودند، به کنار قبرستانی بودند و خطاب به آن ها فرمودند «اگر من بخواهم به این مردگان پیام دهم، می گویم اموالتان تقسیم شد، عده ای در منازل تان سکونت دارند و همسران تان هم در حال زندگی هستند» اما اگر آن ها بخواهند به ما پیام دهند، می گویند «فقط تقوا به داد ما رسید.»

وی با بیان این که انسان تمام اعمال خود را پس از مرگ مجسم خواهد یافت، افزود: پیامبر اکرم(ص) ‌با وجود این که جایگاهی بالاتر از جبرییل داشتند، از او خواستند که ایشان را نصیحت کند. جبرییل به پیامبر اکرم(ص)‌ سه توصیه کرد؛ «اولا هر طور زندگی کنی، در نهایت از دنیا خواهی رفت؛ ثانیا هرچه را دوست داشته باشی، با مرگ از آن جدا می شود؛ ‌ثالثا هر گونه عمل کنی، آن عمل را پس از مرگ خواهی دید.»

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: یک نوع تجسم اعمال مربوط به قبل از مرگ است که عنوانش مکافات عمل است؛ نوع دیگر مربوط به عالم برزخ است و نوع سوم در روز قیامت اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: در عالم پس از مرگ، نماز برای انسان مانند گذرنامه است. اگر نماز انسان مورد قبول واقع شود، همه اعمال دیگرش هم قبول خواهد شد اما اگر نماز قبول نشود، سایر اعمال هم ارزشی نخواهد داشت. در روایات آمده است اگر انسان نماز بخواند اما زکات ندهد، نمازش مقبول واقع نخواهد شد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: نماز مایه آرامش روح است و ارتباط انسان را با خالق برقرار می کند. اگر شخصی به خاطر رفتار غلط یک انسان متدین، بگوید من از دین زده شده ام و دیگر نماز نمی خوانم، به خودش ضرر وارد می کند. عملکرد اشتباه دیگران نمی تواند اهمیت نماز را مورد خدشه قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: تمام امور عالم حساب و کتاب دارد. عمر انسان می گذرد و اگر توجهی نسبت به اعمال و رفتار خود نداشته باشیم، از این که قصد داریم این اعمال را تقدیم پروردگارمان کنیم، غافل خواهیم شد./861/پ202/ب1

ارسال نظرات